۰ نفر
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
دلار پر قدرت به پیش می‌رود

دلار روز دوشنبه در سراسر جهان افزایش یافت و بخشی از درخشش خود را که در اوایل ماه از دست داده بود، پس گرفت، که به دلیل تقویت انتظارات برای افزایش فوق العاده دیگر نرخ بهره در نشست سیاست پولی این هفته فدرال رزرو بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گفته می‌شود، اگر فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیگنال دهد که سرعت افزایش نرخ‌ها با ارزیابی تأثیر سیاست‌های سخت‌گیرانه‌اش تا کنون، کاهش می‌یابد، ممکن است رشد دلار محدود شود.

از سوی دیگر، استرلینگ با وجود پیش‌بینی بازار مبنی بر افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره توسط بانک انگلستان در اواخر این هفته، در حالت تدافعی در برابر دلار و یورو بود.

به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو نرخ بهره یک شبه خود را ۷۵ واحد پایه به محدوده ۳.۷۵٪ تا ۴.۰۰ درصد افزایش دهد که چهارمین افزایش متوالی است. اما برای جلسه دسامبر، معاملات آتی صندوق های فدرال در روز دوشنبه با احتمال ۵۵ درصد افزایش نرخ ۵۰ واحدی در ثانیه، از حدود ۶۷ درصد در جمعه گذشته کاهش یافته است.

در معاملات بعد از ظهر، دلار در برابر ین در حال مبارزه با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۴۸.۶۲ ین رسید. در ماه اکتبر، دلار ۲.۷ درصد افزایش یافت و در مسیر ثبت سومین افزایش ماهانه خود در برابر ارز ژاپن قرار گرفت.

دلار پر قدرت به پیش می‌رود

آمو ساهوتا، مدیر اجرایی شرکت مشاوره FX Klarity FX در سانفرانسیسکو گفت: "من فکر می کنم دلار به طور کلی در حال تثبیت است. بسیاری از اخبار قبلاً دلار را قیمت گذاری کرده اند."

این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود:" اگر قرار است دلار سودهای جدیدی کسب کند، من فکر می‌کنم که نسبتاً حاشیه‌ای خواهد بود."

با این حال، دلار آمریکا بر اساس شاخص دلار در ماه اکتبر ۰.۵ درصد کاهش داشت. این اولین سقوط آن از ماه می و دومین سقوط آن در سال جاری خواهد بود.

پوند در برابر دلار با ۱.۲ درصد کاهش به ۱.۱۴۷۶ دلار رسید. بانک مرکزی انگلیس احتمالاً در نشست روز پنجشنبه ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره خواهد داشت و پوند نیز در برابر یورو کاهش یافت.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =