پیشنهاد روانشناسانه روزنامه دولت برای رهایی دائمی از خبرهای «فیک»

روزنامه ایران نوشت: الان دیگر برای همه روشن است که کدام کانال‌های ماهواره‌ای و کدام رسانه‌های مجازی دنبال پمپاژ هیجان منفی در جامعه هستند.اگر برای سلامت روان خود اهمیت قائلید این کانال‌ها و شبکه‌ها را حذف کنید و در معرض‌شان قرار نگیرید.

«بعد از یک سال مصرف داروهای اعصاب و روان دو روز پیش با پزشک معالجم تماس گرفتم تا در مورد شیوه علمی ترک‌کردن داروها مشورت بگیرم. دکتر آخرین بار گفته بود تا پایان شهریور ادامه بدهم و بعد کنار بگذارم و حالا یک ماه و چند روز هم از آن موعد گذشته است. با این همه دکتر گفت به دلیل تنش‌های اجتماعی و استرس و اضطراب ناشی از آن دارو را قطع نکن! بعلاوه برای مشکل بی‌خوابی هم که مدتی است دچارش شده‌ام داروی خواب تجویز کرد.» این را بیماری می‌گوید که یک سال است با حمله عصبی یا پنیک دست‌به‌گریبان است.

دکتر بهروز قائمی مهر روانشناس نیز پیشنهاد می‌کند این روزها باید کمتر در معرض اخبار دروغ یا اصطلاحاً فیک باشیم تا تعادل روانی خود را از دست ندهیم: الان دیگر برای همه روشن است که کدام کانال‌های ماهواره‌ای و کدام رسانه‌های مجازی دنبال پمپاژ هیجان منفی در جامعه هستند. پیشنهاد من این است که اگر برای سلامت روان خود اهمیت قائلید این کانال‌ها و شبکه‌ها را حذف کنید و در معرض‌شان قرار نگیرید. مشاجره‌های اجتماعی را وارد کانون خانواده نکنید که هم تعادل روانی خودتان را به هم می‌ریزد و هم روی روان بچه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.»

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =