۰ نفر
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
کابوس کارت قرمز و از دست دادن دربی!

ایران ورزشی نوشت: «چه کسی کارت قرمز می‌گیرد؟» این سؤالی است که در آستانه بازی سوپرجام پرسیده شد و اردوی استقلال را به هم ریخت!

همان‌قدر که اردوی استقلال تحت تأثیر خبر بسیار عجیبی بود که توسط سازمان لیگ هم تأیید شد، به همان اندازه هم هواداران در فضای مجازی ابراز نگرانی و ناراحتی می‌کردند. دلیل این همه دلواپسی نیز کاملاً مشخص بود. بعد از بازی‌های جام جهانی هفته دوازدهم لیگ برگزار می‌شود و بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته دربی بزرگ پایتخت است. اگر بازیکنی در بازی سوپرجام کارت قرمز می‌گرفت به این معنا بود که دربی را از دست داده است. همین نکته کلیدی نگرانی‌ها را دوچندان کرد و باعث شد تا معاون باشگاه استقلال به این تصمیم سازمان لیگ اعتراض کند. سعید فتاحی معاون ورزشی استقلال قبل از بازی سوپرجام در حالی که به‌شدت از اعلام بی‌موقع سازمان لیگ ناراحت و خشمگین بود در خصوص قانون سازمان لیگ و اعمال کارت قرمز سوپرجام روی بازی‌های لیگ گفت: «نظر بنده یا نظر آقایان مهدی یا کشوری فرد ملاک نیست.

ملاک آیین‌نامه‌ای است که در سازمان لیگ تدوین شده و به تصویب هیأت رئیسه فوتبال رسیده است. اگر این قانون تغییر کرده باشد باید برابر همان قانون در هیأت رئیسه فدراسیون تصویب شود. براساس ماده ۴۹، شخصی که کارت زرد یا قرمز می‌گیرد از همان مسابقات محروم می‌شود. یعنی شخصی که در این مسابقه کارت قرمز می‌گیرد باید از سوپرجام بعدی محروم شود. حالا برخی می‌گویند که شاید استقلال نیاید، خب مشکلی نیست. استقلال نیامد، هیچ محرومیتی در کار نیست. اگر آن بازیکن محروم در پنجره نقل و انتقالات راهی تیمی دیگر شد که در سوپرجام حضور داشت، آن بازیکن محروم است. اگر یادتان باشد، ۷-۶ سال پیش، بازیکنی که در جام حذفی بازی می‌کرد و کارت قرمز می‌گرفت ما در اولین بازی لیگ آن مربی یا بازیکن را محروم می‌کردیم. بحث ما الان بحث محرومیت انضباطی نیست. محرومیت انضباطی شامل همه رقابت‌ها می‌شود. ما در آن زمان با یک سری کارشناس صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر یک بازیکن در حذفی اخراج می‌شود، باید از بازی بعدی در همان رقابت محروم شود.» فتاحی که از اعلام بی‌موقع سازمان لیگ ناراحت بود و به نوعی آن را به هم زدن جو اردوی استقلال می‌دانست در ادامه گفت:«دوستان دو روز قبل از سوپرجام به استقلال نامه‌ای زدند و گفتند بنابر استعلام که اصلاً استعلامی در کار نبود. ما اصلاً موضوعی را مطرح نکرده بودیم چون وقتی قانون به این شکل واضح است، دیگر چه استعلامی و چه پرسشی. » همه دل‌نگرانی‌ها و اعتراضات استقلالی‌ها دیروز و در آستانه بازی سوپرجام به خاطر دربی بود و خیلی‌ها هم از این قانون عجیب و غریب تعجب کردند. یک بازی تک حذفی که قهرمان را مشخص می‌کند چطور می‌تواند کارت قرمزش در بازی لیگ برتر اعمال شود!

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =