نتایج انتخابات اسرائیل؛ نتانیاهو از لاپید پیش افتاده است

ایسنا نوشت: نتایج شبه نهایی شمارش آراء انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی حاکی از پیروزی بلوک بنیامین نتانیاهو، رئیس اپوزیسیون این رژیم بر بلوک یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی آن است.

به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، نتایج شبه نهایی شمارش آراء رای دهندگان اسرائیلی در انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) نشان می‌دهد، بلوک نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل با کسب ۶۵ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان پیروز این انتخابات است و لاپید تنها ۵۵ کرسی را به دست آورده است.

کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی پیشتر میزان مشارکت در این دوره انتخابات کنست را ۷۱.۳ درصد اعلام کرده بود که بالاترین میزان مشارکت از سال ۲۰۱۵ است.

نتایج شمارش حدود ۸۵ درصد آراء نشان می‌دهد، حزب نتانیاهو (لیکود) ۳۱ کرسی را به دست خواهد گرفت و حزب صهیونیسم دینی به ریاست بتسلئیل سموتریتچ و همپیمان با حزب "قدرت یهودی" به ریاست ایتمار بن غفیر ۱۴ کرسی، حزب "شاس" ۱۲ کرسی و "یهدوت هتوراه" هشت کرسی را به دست آورده‌اند.

کرسی‌های احزاب بلوک لاپید نیز به این شکل تقسیم می‌شود؛ حزب "آینده‌ای‌ وجود دارد" به ریاست لاپید ۲۴ کرسی، بلوک رسمی به ریاست بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم ۱۲ کرسی، حزب "اسرائیل خانه ما" به ریاست آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل پنج کرسی و پنج کرسی نیز لیست مشترک عربی و لیست جبهه عربی به دست می‌آوردند.

نتانیاهو شامگاه چهارشنبه در مقر کمیسیون انتخابات لیکود اعلام کرد که بلوکش در آستانه یک پیروزی بزرگ در انتخابات است.

او افزود: من تجربه دارم، باید منتظر نتایج واقعی بمانیم اما یک مساله روشن است، لیکود خود را ثابت کرد و ما در شرف یک پیروزی بسیار بزرگ هستیم.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که نتانیاهو رایزنی‌های خود برای تشکیل کابینه جدید را با احزاب راست‌گرا آغاز کرده است.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که طرفداران احزاب حامی نتانیاهو پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات شب گذشته این پیروزی را جشن گرفتند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =