عکس |‌ پهپاد انتحاری ترسناک غیر قابل مهار با پدافند لیزری!

روسیه مدعی شد که پهپاد پرسه‌زن لنست را به فناوری بی‌نظیری مجهز کرده که سلاح‌های لیزری ضدپهپاد را کور می‌کند و اولین در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد.

این پهپاد به دو سری بال ایکس شکل مجهز است که با قابلیت جمع‌شوندگی کار حمل‌ونقل به میدان نبرد را بسیار ساده می‌کند. لنست می‌تواند با اهدافی در فاصله ۴۰ کیلومتری درگیر شود.

مقابله با پهپادها در میدان نبرد با استفاده از سیستم‌های پدافندی قدیمی کار دشواری است و کشورهای مختلف برای سرنگون کردن آن‌ها سراغ فناوری‌های تازه‌تر از جمله پدافند لیزری رفته‌اند.

در این میان روستخ، ابرشرکت دولتی برای کمک به توسعه، تولید و صادرات محصولات صنعتی با فناوری پیشرفته روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که لنست توانایی کور کردن پدافند لیزری را دارد.

در این بیانیه‌ای آمده است: «با پدافند لیزری نمی‌توان به پهپاد انتحاری لنست آسیب زد چرا که این پهپاد مجهز به سیستم دفاعی ضدلیزر شده است. به لطف این سیستم ضدلیزر تقریبا کشف و انهدام این پهپاد توسط پدافند لیزری غیرممکن است.»

عکس |‌ پهپاد انتحاری ترسناکی که پدافند لیزری هم حریفش نمی‌شود

هنوز دقیقا مشخص نیست که فناوری استفاده شده در این پهپاد چیست و چگونه عمل می‌کند اما در صورت واقعیت می‌تواند اولین نمونه در نوع خود در جهان باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =