فریدون عباسی می گوید که انتقال سانتریفیوژهای سایت نطنز به سایت فردو با رعایت کامل استانداردها در حال انجام است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران این خبر را در حاشیه جلسه گذشته هیات دولت و در جمع خبرنگاران داد و گفت: تاسیسات فردو در حال آماده‌سازی است و یکسری ماشین سانتریفیوژ نیز منتقل شده است.

عباسی این خبر را در حالی اعلام کرد که پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده بود که تاسیسات فردو دچار مشکل شده اند. آسوشیتدپرس به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داده بود که برنامه هسته‌ای ایران در مرکز فردو از برنامه زمانی تعیین شده عقب افتاده است. این خبرگزاری نوشته بود: دیپلمات هایی که نامشان فاش نشده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که روند تجهیز مرکز هسته ای قم با سانتریفیوژهای نسل جدید با مشکلاتی مواجه شده است، اما ایران قصد دارد تا در مقایسه با اعلان قبلی، سانتریفیوژهای بیشتری در مرکز فردو به کار بگیرد.

اما صحبت های اخیر عباسی به نوعی تکذیب این خبر است. او با بیان این که انتقال سانتریفیوژهای نطنز به فردو روند منطقی خود را طی می‌کند، گفت: خیلی عجله نمی کنیم و سعی می‌کنیم استانداردهای لازم فنی را رعایت کنیم.

عباسی در جمع خبرنگاران به راه اندازی نیروگاه بوشهر هم اشاره کرد. در روزهای اخیر بسیاری از سایت های خارجی تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر را ناشی از مشکلات فنی عنوان کرده بودند که رییس سازمان انرژی اتمی در این باره گفت: مهم‌ترین حادثه‌ای که پیش رو داریم پیش راه‌اندازی نیروگاه بوشهر است که در حال حاضر با سرعت خوب و مطلوبی در حال جلو رفتن است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در شهریور خبرهای خوبی داشته باشیم و اعلام کنیم؛ این موضوع در هفته دولت نخواهد بود اما زمینه‌هایش در این هفته فراهم می‌شود.

/27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =