هشدار علی اف به ارمنستان: پشیمان خواهید شد/ دنبال جنگ نیستیم

رئیس‌جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر آنکه باکو به دنبال جنگ نیست، نسبت به صادرات تسلیحات به ارمنستان هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری دولتی آذرتاج به نقل از سخنرانی روز گذشته «الهام علی‌اف» در شهر آزاد شده شوشا نوشت: ما هرگز به دنبال جنگ نبوده ایم و امروز نیز طالب آن نیستیم. به جنگ نیازی نداشته و می‌خواستیم اراضی خود را پس بگیریم.

به نقل از ایرنا این رسانه آذربایجانی به نقل از علی اف نوشت: سیاست ما بر مبنای عدالت و قوانین بین المللی است. اگر ببینیم که نیروهای انتقامجو دوباره در ارمنستان سر برآورده، فرانسه تسلیحات مرگبار در اختیار ارمنستان قرار داده و این تسلیحات به سطحی بحرانی برسند، کسی دلخور نشود. همه از توانایی ارتش و عزم راسخ ما آگاهند. هیچ کسی نمی تواند در برابر ما بایستد.

وی با انتقاد از فعالیت های ۲۸ سال گذشته گروه مینسک، آن را "علیه مردم جمهوری آذربایجان" خواند و "وعده های کذب و انفعال" این گروه را عامدانه دانست.

رئیس جمهوری آذربایجان گفت: آنها به دنبال حل مشکل نبودند. اراضی ما را به ارمنستان وعده داده بودند. امروز اراضی منطقه قزاق که در سال های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۲ اشغال شده بودند، بدون شلیک یک گلوله به ما بازگردانده شدند. فرآیند تعیین حدود و میله گذاری تحت شرایط ما در حال انجام است و این یک پیروزی دیگر برای ماست.

وی افزود: ما از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و تمامی جوانب کشور پیشرو در منطقه قفقاز بوده و تمامی کشورها باید ما را به حساب بیاورند.

علی‌اف متذکر شد که اگر ایروان و شرکایش، باکو را به حساب نیاورند، پشیمان خواهند شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =