۱ نفر
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
پاتک شگفت انگیز اپل واچ به مرد همسرکش!

گجت‌نیوز نوشت: قابلیت‌های فوق‌العاده اپل واچ، یک بار دیگر باعث نجات دادن یک انسان از مرگ حتمی شدند.

به تازگی در ایالت واشنگتن در آمریکا، یک جنایت هولناک رخ داده است. در این جنایت، مردی همسرش را زنده به گور کرده و پس از تلاش زن برای تماس با پلیس با استفاده از اپل واچش، با چکش ساعت هوشمند او را شکسته است.

قتلی هولناک که یک ساعت اپل جلویش را گرفت

چی ان، مردی ۵۳ ساله است که در شهر لیسی در ایالت واشنگتن زندگی می‌کند. او به جرایمی مانند قتل درجه اول، خشونت خانگی و آدم‌ربایی و … متهم شده است. او تمام این جرایم را علیه همسرش که حالا از او جدا شده، یانگ ان انجام داده است.

جنایت‌های این فرد می‌توانست نتایج به شدت خوفناکی داشته باشد اما به لطف اپل واچی که همسر او پوشیده بود، حالا یانگ ان زنده است.

آن طور که رسانه فاکس نیوز گزارش کرده، چی ان ابتدا به همسرش حمله می‌کند و او را با استفاده از چسب نواری، می‌بندد. با این که چی ان دهان همسرش را هم می‌بندد اما او می‌تواند با استفاده از اپل واچش با پلیس تماس بگیرد. تماس او با پلیس، نتیجه مناسبی نداشت شوهر او لحظاتی پس از تماس با پلیس، او را از خانه‌اش می‌دزدد و به مکانی دیگر می‌برد.

مردی زنش را زنده به گور کرد اما اپل واچ به دادش رسید!

یکی از نیروهای پلیس واشنگتن با نام شانون بارنز، اعلام کرده دلیل اصلی تماس مشخص نشده و پلیس در تماس اول که توسط اپل واچ گرفته شده بود، دلیل تماس را متوجه نشده بود و هیچ اطلاعات درباره آدم‌ربایی به دست پلیس نرسیده است.

پس از دزدیدن همسرش، چی آن اپل واچ او را با یک چکش نابود می‌کند اما نکته قابل توجه این است که تماسی که با استفاده از این ساعت هوشمند گرفته شده بود، همچنان برقرار بود تا پلیس بتواند به جزئیات بیشتری دست پیدا کند. در نهایت تماس اپل واچ این زن با پلیس با ورود نیروهای پلیس به خانه او پایان می‌یابد. ظاهرا زمانی که پلیس در حال رسیدن به خانه او بوده، همسرش و او که در ماشین بوده‌اند از کنار ماشین نیروهای پلیس رد شده‌اند.

از گور برخاسته به لطف کوپرتینویی‌ها!

آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهند، چی ان چندکیلومتری را رانندگی کرده تا به یک جنگل برسد. در نهایت در جنگل، او همسرش را در یک خاک نرم زنده به گور می‌کند و رویش را با خاک و شاخ و برگ درختان می‌پوشاند. مقامات قانونی اعلام کرده‌اند، چی ان پیش از زنده به گور کردن همسرش، با چاقو به سینه او ضربه زده بود.

چندین ساعت پس از زنده به گور شدن یانگ ان، او می‌تواند از گور بیرون بیاید و خودش را به جاده برساند. پس از رسیدن او به جاده، یکی از نیروهای پلیس که پس از تماس اضطراری اپل واچ به آنجا آمده بود، موفق می‌شود او را که خودش را از ترس پنهان کرده بود پیدا کند.

وقتی یانگ ان متوجه می‌شود فردی که به او نزدیک می‌شود یکی از نیروهای پلیس است، به با فریاد و گریه به او می‌گوید: شوهرم می‌خواهد من را بکشد! خوشبختانه پس از این، مشکلی او را تهدید نکرد و توانست به لطف اپل واچش، به زندگی بازگردد.

اپل واچ چطور جان صاحبش را نجات داد؟

یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که در اپل واچ های اپل پیدا می‌شود، نجات جان کاربرانش است. کاربران می‌توانند با فشردن کلید این ساعت، گزینه تماس اضطراری را فعال کنند. با فعال کردن این گزینه، ساعت با ۹۱۱ تماس می‌گیرد و می‌تواند مواردی مانند موقعیت مکانی دقیق کاربر را در اختیار نیروهای امدادی قرار دهد. در کنار این مورد، امکان فعال کردن میکروفون نیز وجود دارد. همیچنین کاربران با تنظیم کردن مخاطبی که می‌خواهند، می‌توانند پیامی مشخص برای او بفرستند تا بداند جان او در خطر است.

در مورد پرونده یانگ ان نیز او با فشردن کلید و فعال کردن حالت اورژانسی، توانسته بود با نیروهای امدادی و پلیس تماس بگیرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 1
    با تمام اين تفاسير پس چرا او زنده به گور شد و اين ساعت نتوانست به پليس كمك كند؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 0
    این کجاش به اپل واچ ربط داشت؟ اولا اگه اون آقای نامحترم زن رو کامل کشته بود و زیر خاک نرم دفن نکرده بود زنه هم کلا مرده بود بعدش هم نکنه اپل واچ شکسته خاک ها رو از روش برداشته و کمک کرده تا بلند بشه بره کنار جاده پلیسی که رد میشده رو ببینه!!! عجبا
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 0
    اپل واچ کجا نجاتش داشت اگر اون خانوم نمیتوانست خودش را از گور دربیاره و اون پلیس پیدایش کنه مرده بود
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 0
    به نظر میاد نویسنده این متن فروشنده اپل واچ باشه که اینجور تبلیغات کاذب در موردش کرد این خانم شانسی پیدا شد و اپل واچ در نجاتش نقشی نداشت حتی محل اختفایش را هم به پلیس نشان نداده بود