۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴

فارس نوشت:

رئیس شورای یمن که در اثر انفجار مسجد کاخ ریاست جمهوری در صنعا جهت ترور عبد الله صالح مجروح شده بود، در اثر شدت جراحات وارده در گذشت.به گزارش الیوم السابع، یک مقام دولتی یمن که با علی عبد الله صالح، در ریاض پایتخت عربستان بسرمی‌برد، اعلام کرد که رئیس شورای یمن امروز در یکی از بیمارستان‌های ریاض درگذشت.

عبد العزیز عبد الغنى در حادثه بمبگذاری در مسجد کاخ ریاست جمهوری صنعا در ماه ژوئن که با هدف ترور صالح صورت گرفته بود به شدت مجروح شد و توسط رئیس جمهور یمن جهت مداوا به عربستان منتقل شد.

وی اولین مسئول بلند پایه یمنی است که در اثر این انفجار که تعداد بیمشاری از مقامات رژیم یمن را مجروح کرده بود، جان خود را از دست می‌دهد.

عبد العزیز عبد الغنى پیش از این معاون نخست وزیر یمن و نایب رئیس یمن شمالی قبل از اتحاد دو بود. 
 
* تلاش برای ترور یک مقام امنیتی در جنوب یمن
 
خبرگزاری رویترز گزارش داد که امروز بعد از ظهر افراد ناشناس مسلح تلاش داشتند، یک مقام امنیتی در جنوب یمن را ترور کنند، این درحالی‌ است که انقلابیون یمن تلاش می‌کنند، کنترل جنوب یمن را بدست گیرند.

علی البخیتی، مدیر تحقیقات جنایی استان ضالع در جنوب یمن گفت که افرادی ناشناس با حمله به ماشین وی تلاش کردند، وی را ترور کنند.

البخیتی با این‌که از این ترور جان سالم بدر برد و مجروح شد، اما پسر وی به قتل رسید.

انقلابیون یمن این اقدام را منتسب به سازمان القاعده می‌دانند که در جنوب یمن فعالیت دارد. استان الضالع در کنار استان ابین است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =