۲ نفر
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
الکتروموتور زیمنس اصل از کجا بخریم؟

در عصر حاضر الکتروموتور نقش مهمی در زندگی روزانه و صنایع مختلف ایفا می کند.

الکتروموتور از طریق تبدیل جریان الکتریسیته به انرژی مکانیکی، عامل به حرکت در آوردن تجهیزات و دستگاه ها است. استفاده از تجهیزات الکترونیکی بخصوص الکتروموتور؛ سبب بهبود راندمان صنایع، پیشرفت کارخانجات و در نتیجه افزایش سطح رفاه می شود. چنانچه شما هم در صنایعی که استفاده از الکتروموتور یک الزام است فعالیت می کنید، مطالعه این مطلب که با استفاده از تجربیات کارشناسان فروش هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از مطرح ترین مراکز ارائه کننده الکتروموتور نوشته شده است، مفید خواهد بود. در ادامه به معرفی یکی از بهترین برندهای الکتروموتور می پردازیم و مشخصات فنی آن را شرح می دهیم.

شرکت زیمنس با بیش از یک قرن سابقه در زمینه تولید الکتروموتور یکی از برترین تولید کنندگان الکتروموتور در دنیا محسوب می شود. کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب سبب محبوبیت این برند شده است.

نوع جریان به کار رفته در الکتروموتور های زیمنس بر اساس جریان مستقیم (DC) و یا جریان متناوب (AC) است. بدنه الکتروموتور زیمنس از آلومینیوم یا چدن ساخته می شود. الکتروموتور زیمنس با بدنه آلومینیومی به دلیل وزن سبک در انواع فن ها، کمپرسورها و پمپ ها همچنین برای جابجایی تجهیزات مختلف به کار می رود در مقابل الکتروموتورهای زیمنس با پوسته های چدنی، بسیار مستحکم بوده و در شرایط محیطی نامناسب نظیر پتروشیمی، محیط های حاوی گرد و غبار و غیره به کار می روند. شایان ذکر است نوع دیگر الکتروموتورهای زیمنس به صورت فشرده عرضه می گردند و برای محیط هایی که با محدودیت فضا مواجه اند، کاربرد دارد.

الکتروموتور زیمنس دارای درجه حفاظت IP55 است این درجه حفاظت بیانگر این است که این الکتروموتور در مناطق گرمسیر با دمای 40 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت نسبی کم تر از 60 درصد قابل استفاده می باشد. کلاس حرارتی الکتروموتور زیمنس برابر F است که نشان می دهد الکتروموتور در زمان کار می تواند دمای 150 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

موتور الکتریکی زیمنس در 4 کلاس بهره وری IE1، IE2، IE3 و IE4 عرضه می شود و از مهم ترین ویژگی آن می توان به راندمان انرژی بالا، مصرف بهینه انرژی، قابل استفاده بودن در شرایط سخت کاری و طول عمر بالا اشاره نمود.

انواع الکتروموتور زیمنس

  • الکتروموتور زیمنس TEFC سه فاز

این مدل الکتروموتور شامل آسنکرون قفسه سنجابی بوده و به صورت سه فاز اسلیپ رینگ، سه فاز سنکرون و مافوق NEMA ارائه می شود.

  • الکتروموتور زیمنس TEFC تک فاز

در حال حاضر الکتروموتور زیمنس تک فاز به ایران وارد نمی شود و تمامی الکتروموتور های تک فاز زیمنس موجود در بازار چینی هستند و از کیفیت مطلوب برخوردار نمی باشند همچنین قیمت آنها نیز یک سوم قیمت الکتروموتور زیمنس چک است. شما می توانید برای خرید الکتروموتور زیمنس ساخت چک به هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از معتبر ترین ارائه دهندگان الکتروموتور مراجعه نمایید.

  • الکتروموتور زیمنس ولتاژ پایین

الکتروموتور های ولتاژ پایین زیمنس از توان 0.25 کیلووات تا 1 مگاوات تولید می شوند و در محدوده دوری 8 پل 850 دور، 6 پل 1000 دور، 4 پل 1.500 دور و 2 پل 3.000 دور توسط هایپر صنعت فامکو قابل ارائه می باشند.

  • الکتروموتور زیمنس ولتاژ بالا

الکتروموتور ولتاژ بالای زیمنس با حداکثر توان 100 مگاوات، برای سیستم هایی که به توان و گشتاوری بالایی نیاز دارند مناسب است. این مدل در کلاس های حفاظتی مختلف، سیستم های خنک کننده و محیط های آلوده همراه با خطر انفجار مورد استفاده قرار می گیرد و شامل مدل های آسنکرون قفسه سنجابی، اسلیپ رینگ و سنکرون می باشد.

  • الکتروموتور زیمنس DC

الکتروموتورهای DC از نوع فشرده مدولار و قابل نصب در شرایط سخت هستند. کیفیت بالای الکتروموتور زیمنس DC در کنار مبدل های SINAMICS DCM یک ترکیب کاملا منطبق را ارائه می دهد. توان بالا در کنار ابعاد کوچک از مزیت های این مدل به حساب می آید.

  • الکتروموتور ضد انفجار زیمنس

الکتروموتور ضد انفجار زیمنس دارای دو گروه اصلی 1MA و 1MJاست که در محیط هایی که احتمال انفجار وجود دارد مثل پالایشگاه ها، صنایع شیمیایی، حفاری و غیره کاربرد دارد. این مدل دارای درجات حفاظتی مختلفی است که این درجه حفاظت با توجه به محیط های گازی و یا غبار آلود تعریف می شود.

الکتروموتور زیمنس اصل از کجا بخریم؟

  • الکتروموتور دالاندر زیمنس

این مدل از الکتروموتور های زیمنس با دور های 750/1500، 1000/1500 و 1500/3000 با توان های متفاوت تولید شده و نوع روتور آنها قفسه سنجابی است. الکتروموتورهای دالاندر زیمنس به صورت مینیمال و کم جا تولید می شوند و از راندمان بالایی برخوردارند و محدوده توان آنها بین 0.09 تا 4000 کیلووات می باشد.

  • الکتروموتور ترمزدار زیمنس

نوع ترمز به کار رفته در این مدل از نوع مغناطیسی است و در زمان اتصال جریان لنت ها، این ترمز از صفحات جدا می شود تا روتور آزادانه حرکت کند. شایان ذکر است با قطع برق مگنت ها، صفحه در حالت چسبیده به روتور قرار می گیرد تا ترمز گیری انجام شود.

  • موتور گیربکس زیمنس

رنج وسیع موتور گیربکس زیمنس سبب شده کاربران از درایو بهینه ای برخوردار باشند. این مدل موتور گیربکس زیمنس از تطبیق پذیری بالایی برخوردار بوده و به صورت فشرده طراحی شده است.

انتخاب الکتروموتور مناسب، نیازمند دانش و تجربه کافی است که توصیه می شود قبل از خرید، با کارشناسان این حوزه از جمله کارشناسان هایپر صنعت فامکو به عنوان یکی از با سابقه ترین و معتبر ترین ارائه دهندگان الکتروموتور مشاوره نمایید. همچنین جهت دسترسی به قیمت الکتروموتور زیمنس، می توانید به سایت هایپر صنعت فامکو مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =