فارس نوشت:

شورای حقوق بشر سازمان ملل در جلسه روز گذشته خود درباره سوریه، خشونت در این کشور را محکوم و رای‌گیری در این خصوص را به صبح امروز موکول کرد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل در جلسه فوق‌العاده دیروز خود که درباره سوریه برگزار شد، ادعا کرد که تاکنون 2200 سوری در ناامنی‌های این کشور کشته شده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ابتدای جلسه روز گذشته اعلام کرد که «نقض حقوق بشر تا امروز در سوریه ادامه یافته است».

پیلای بر تشکیل کمیته‌ای مستقل در این خصوص برای سوریه تاکید کرد و مدعی شد که از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه 2200 نفر کشته شده‌اند که 350 نفر آن متعلق به دوره زمانی آغاز ماه رمضان به بعد است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این نشست به کشته شده ده‌ها نیروی امنیتی و پلیس سوریه به دست گروه‌های مسلح در پنج ماه اخیر هیچ اشاره‌ای نکرد.

در حالی که با اعمال فشار آمریکا، برخی کشورهای منطقه در دو هفته اخیر علیه سوریه آشکارا موضعگیری کردند، نشست شورای حقوق بشر جدیدترین حالت این فشارهاست، که به درخواست 23 کشور از جمله چهار کشور عربی عربستان سعودی، اردن، قطر و کویت برگزار شد.

این در حالی است که این چهار کشور (جز اردن که اظهارات کشورهای غربی را علیه سوریه تکرار کرد) اخیر سفرای خود در دمشق را برای اعمال فشار سیاسی و رسانه‌ای بر سوریه، فراخوانده‌اند.

پیش از این نیز شورای حقوق بشر در 29 آوریل گذشته علیه سوریه تشکیل جلسه داده بود.

در نشست گذشته، 26 کشور از 47 عضو شورای حقوق بشر پیش‌نویس قطعنامه‌ای که آمریکا علیه سوریه ارائه کرده بود، تایید کردند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =