روابط نتانیاهو و پوتین خوب است؛ روبط ایران و روسیه مخدوش می‌شود؟

خراسان نوشت: بنت و لاپید در زمینه مذاکرات برجام هماهنگی بیشتری با بایدن نشان می دادند اما نتانیاهو که طرفدار سرسخت ترامپ‌ است، احتمالا کارشکنی‌های زیادی در زمینه نابودی مذاکرات نشان دهد.

نتانیاهو همواره نشان داده است در شیوه حکومت داری خود سعی می کند با ایجاد بحران های منطقه ای و گرفتن ژست قربانی و درگیر کردن حامیان خود از جمله واشنگتن به حمایت از تل آویو اهداف افراطی داخلی خود را که شهرک سازی در رأس آن هاست، اجرایی کند.

او قطعا این بار نیز با توجه به ترکیب ائتلاف پیروز که با حضور حزب صهیونیست مذهبی و دو حزب ارتدوکس شاس و یهودیت توراتی تشکیل شده این سیاست را به طور اجتناب ناپذیری اجرا خواهد کرد؛ موضوعی که منطقه را وارد دور جدیدی از تنش ها می کند. در صحنه فرا منطقه ای نیز تکیه مجدد نتانیاهو بر اریکه قدرت آن هم در صحنه نزاع غرب و شرق در جنگ اوکراین حائز اهمیت است.

شکست لاپید به دلیل همسویی با بایدن خبر خوبی برای پوتین است. پوتین در یک سال اخیر بیشترین تلاش را برای دور نگه داشتن ترکیه و اسرائیل از محور کی‌یف داشت که آمدن نتانیاهو به جای لاپید موازنه را تا حدودی به سود پوتین خواهد کرد و به نظر می‌رسد که اوج گیری روابط تهران و مسکو که یکی از دلایل آن نزدیکی لاپید و بایدن بود، دچار خدشه شود.

۶۹۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =