قرض‌الحسنه و مشارکت مورد توجه بانک‌ها قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: قرض‌الحسنه و مشارکت دو موضوع مغفول مانده در نظام بانکی کشور است و باید از سوی بانک‌ها به ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دلیل برکت قرض‌الحسنه و توجه به عامه مردم با استقبال و پیشرفت قابل توجهی همراه است که بهتر است همین روند با اقدامات ابتکاری و خلاقانه دنبال شود.

او افزود: به هر میزان که خدمت‌رسانی به مردم به ویژه طبقه متوسط جامعه از طریق روش‌های مختلف در این بانک انجام شود به همان میزان با شاخص‌های مثبت اقتصادی همراه است.

اعلایی در خصوص اینکه رویکردهای موجود و اجتهادی فقه را باید وارد قرض‌الحسنه کرد، گفت: در تمامی شقوق عقود اسلامی به موضوع مشارکت تاکید و آن اجرا می‌شود ولی در نظام بانکی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است و اگر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این موضوعات را در سیستم نوآوری خود لحاظ کند به طور قطع با موفقیت‌های بیشتری همراه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه قرض‌الحسنه باید در نظام تأمین مالی زنجیره‌ای هم ورود داشته باشد، توضیح داد: ورود بانک‌ها به نظام تأمین مالی زنجیره‌ای می‌تواند منجر به شفافیت و نظام دادن به این طرح شود ولی از آنجایی که بانک‌ها در این سیستم سودهای زیادی را کسب می‌کنند تا به امروز با استقبال همراه نشده و در این راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند ورود موثری داشته باشد.

استاندار قزوین اظهارکرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند در حوزه‌های درمانی هم ورود جدی‌تری داشته باشد و یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها و نیازهای مردم در حوزه خدمات درمان تکمیلی است که هنوز حجم عمده‌ای از مردم از آن استفاده نمی‌کنند و بانک مهر ایران با ورود خود می‌تواند منجر به یک اقدام موثر و فوق‌العاده در این زمینه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =