مهر نوشت:

موشک کروز ایرانی با برد 200 کیلومتر، همچنین یک سامانه بومی اژدر و نوعی از موتور دریایی، سه دستاورد مهم دفاعی ایران است که امروز به مناسبت روز صنعت دفاعی با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

در مراسم روز صنعت دفاعی که امروز سه شبه در دانشگاه صنعتی مالک اشتر و با حضور رئیس جمهور، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برخی مسئولان و مقامات لشکری  در حال برگزاری است، 3 پروژه مهم "موشک قادر"، "سامانه اژدر والفجر" و "موتور دریایی بنیان 1" رونمایی می‌شود.

موشک قادر که به دست متخصصان و کارشناسان صنایع دفاعی ساخته شده از نوع موشک‌های کروز دریایی با برد حدود 200 کیلومتر است که با قابلیت بالای تخریب می‌تواند علیه اهداف دریایی از جمله ناوچه‌ها و ناوهای جنگی و همچنین اهداف ساحلی دشمن مورد استفاده قرار گیرد. ارتفاع پایین قابلیت تخریب زیاد ، وزن و ابعاد کم و دقت بالا از مهمترین ویژگی های این کروز است.

 سامانه اژدر بومی والفجر نیز که به دست متخصصان صنایع دفاعی ساخته شده با سر جنگی 220 کیلوگرمی توانایی انهدام شناورهای سنگین دشمن را دارد. اژدر والفجر که از شناورهای زیردریایی پرتاب می‌شود، دارای قابلیت عملیات در شرایط ناپایدار جوی و کاربرد در آب‌های کم عمق و عمیق دریا بوده و مجهز به سیستم ایمنی و تسلیح پیشرفته است .

 /2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم NL ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    4 0
    تكبير. افرين بر غيورمردان ايراني.ايران و ايراني مايه مباحات كشورهاي اسلامي است.