۱۷ فیلمنامه در شورای پیچینگ بررسی می‌شود

صبا نوشت: دومین جلسه شورای پیچینگ باشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران، چهارشنبه ۱۸ آبان در ستاد مرکزی برگزار می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برای اولین بار در فرآیند برگزاری خود فراخوانی را منتشر کرد که طبق آن، متقاضیان و هنرجویانی که قصد داشتند اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند، با ارسال فیلمنامه‌های خود در پیچینگ فیلم اولی‌ها که توسط باشگاه فیلم‌ اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

متقاضیان طبق این فراخوان از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهر فیلمنامه و طرح‌های خود را در سایت جشنواره به نشانی https://www.tisff.ir/?p=۴۹۴۳۲ ثبت کردند که در مجموع در این بازه زمانی، ۲۰۰ فیلمنامه برای ارزیابی توسط شورای فیلمنامه و شورای پیچینگ فیلم اولی‌های سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کردند.

در ادامه کارگاه پیچینگ فیلم‌اولی‌ها جشنواره فیلم کوتاه تهران، به عنوان اولین گردهمایی باشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایان، عصر چهارشنبه ۲۷ مهر از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن ۸ پردیس سینمایی ملت با حضور سیامک سلیمانی مدیر نظارت بر تولیدات انجمن سینمای جوان ایران و با همراهی دانش اقباشاوی و حسن حبیب‌زاده برگزار شد.

شورای فیلمنامه‌ در ایام جشنواره با بررسی فیلمنامه‌های متقاضیان، از میان ۲۰۰ فیلمنامه ۱۷ اثر را تایید کرد تا با حضور در جلسه پیچینگ که اعضای این شورا شامل دانش اقباشاوی، سیامک سلیمانی و حسن حبیب‌زاده است، ۱۰ فیلمنامه برای تولید منتخب و معرفی شوند.

باشگاه فیلم‌اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران از میان فیلمنامه‌های رسیده و بعد از جلسه پیچینگ، سقف ۱۰ فیلمنامه را برای ساخت حمایت خواهد کرد که این حمایت شامل مبلغ ۱۵ میلیون تومان و مشاوره در روند تولید است.

از میان ۱۷ فیلمنامه تایید شده توسط شورای فیلمنامه، جلسه پیچینگ ۵ فیلمنامه که توسط هرجویان و متقاضیان شهرستانی ارسال شده بود، یک آبان ۱۴۰۱ مصادف با آخرین روز برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد و قرار است جلسه پیچینگ ۱۲ فیلمنامه باقی مانده، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ آبان در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شود.

فیلمنامه‌هایی که توسط شورای پیچینگ تایید شده است، شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ معرفی خواهند شد.

۵۵۲۲۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =