پیگیر جدی حل و فصل مسائل حوزه صادرات در مازندران هستیم

استاندار مازندران گفت: صادرات مازندران باید از همین استان انجام شود و در این خصوص تصمیمات قاطع داریم و برای حل مشکلات قانونی تلاش می کنیم. ‎

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سیدمحمود حسینی پور در هشتمین جلسه شورای گفتگوی‌ دولت و بخش خصوصی استان با عنوان اینکه امروز رفع مشکلات تولید مهم ترین رسالت برای تقویت حوزه های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دولت در موضوع تحول کسب و کار تصمیم جدی دارد و تاکید بر این است که بسیاری از مشکلات در حوزه کارشناسی قابل حل و فصل است و نباید معطل بماند.

وی با بیان این که وزارت کشاورزی بر توسعه کشت گلخانه ای تاکید دارد و این یکی از مولفه های ارزیابی و توسعه صادرات است، ادامه داد :ضمن رعایت چارچوب ها و مقررات باید با اولویت؛ مشکلات افرادی که در صف ماندند را حل کنیم و در دنیا امروزه با تحقیقات علمی و روش های صنعتی مشکلات این بخش را حل نمودند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تمامی بحث های صادراتی به بازدید کشورهای هدف منوط شده است مثل بحث کیوی که از کشور هندوستان برای بازدید آمدند چون بحث بهداشتی برای این کشورها مهم می باشد، اظهار کرد: واحدهای گلخانه ای استان باید بسمت روش های کشت هیدروپونیک بروند چرا که میزان بهره وری و استانداردهای لازم در این روشها ارتقاء می یابد.

وی، تصریح کرد: صادرات مازندران باید از همین استان انجام شود و در این خصوص تصمیمات قاطع داریم و برای حل مشکلات قانونی تلاش می کنیم.

حسینی پور با اشاره به این که می بایست سازوکاری ایجاد کنیم تا در قبال واردات از چین بتوانیم مرکبات مازندران را صادر کنیم، افزود : بخشی از مشکلات توسط خودمان قابل حل است و درگرو هماهنگی بین دستگاه های مختلف؛ تا هرچه زودتر شاهد حل مشکل صادرات در استان باشیم.

وی تصریح کرد :برخی موانع در حوزه تعرفه ها بیشترین مشکلات ما در حوزه صادرات است که در این مورد هم عزم جدی حل موضوع و توسعه و روان سازی صادرات داریم.


استاندار مازندران یکی دیگر از موانع حوزه صادرات را فقدان حمل و نقل زمینی مناسب در ارتباط با بازارهای هدف دانست و تاکید کرد :کارگروه صادرات با محوریت معاون اقتصادی استانداری در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد و پیگیری های لازم را در سطوح ملی برای اخذ مجوزهای این بخش صورت دهد و در حوزه استانی نیز دستورات لازم را برای بنادر استان، گمرک و بخش خصوصی در جهت حل مشکلات این بخش صادر کردیم.

وی بابیان این که وزارت جهاد کشاوری بنابر دستور وزیر کشاورزی بشدت پیگیر صادرات کیوی و پرتقال مازندران به چین هستند، گفت :شروع این اقدام مهم برای ما اهمیت دارد و پیش بینی می کنیم از یک ماه آینده شاهد صادرات مرکبات و کیوی مازندران به چین باشیم.

حسینی پور گفت: به هر شکل ممکن باید صادرات کیوی و مرکبات استان را اجرایی کنیم و مشکلات باید حل گردد و در سطح ملی می بایست موانع برطرف شود، چرا که برای استان مازندران مقوله صادرات حیاتی و راهبردی است و اداره کل صمت باید فعال شود و راسا مشکلات صادرات استان را حل و فصل کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1694191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =