سونامی اخراج به آمازون رسید/ خداحافظی با ۱۰ هزار کارمند!

گجت‌نیوز نوشت: پس از توییتر و متا حالا نوبت به Amazon رسیده است تا با بخشی از نیروی کار خود خداحافظی کند. آمازون قصد اخراج ۱۰ هزار نفر از کارمندانش را دارد.

مدتی قبل، خبر تصمیم قطعی ایلان ماسک برای اخراج نیمی از کارمندان توییتر سر و صدا به پا کرد و مشاهده کردیم که به دنبال آن، مارک زاکربرگ هم برای اخراج ۱۱ هزار نفر از کارکنان متا یا همان فیسبوک سابق قدم برداشت. حالا شرکت بزرگ دیگری به این جمع پیوسته است. بنا به گفته منابع آگاه، آمازون برای اخراج حدود ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود در بخش شرکتی و فناوری از همین هفته برنامه دارد که اخراجی بی‌سابقه در تاریخ آن تلقی می‌شود.

منابعی که به دلیل نداشتن اجازه برای اظهار نظر به صورت عمومی خواسته‌اند ناشناس باقی بمانند، مدعی شده‌اند که آمازون روی تعدیل نیرو در بخش دستگاه‌ها شامل دستیار صوتی الکسا به علاوه بخش خرده‌فروشی و منابع انسانی تمرکز خواهد داشت. به ادعای یکی از منابع، ۱۰ هزار نفر از کارکنان نه به شکل یکجا، بلکه به صورت تیم به تیم بعد از نهایی‌سازی برنامه‌های هر کدامشان از آمازون کنار گذاشته می‌شوند.

در هر صورت، اگر مجموع اخراجی‌ها در محدوده ۱۰ هزار نفری قرار بگیرد، حدود ۳ درصد از کارمندان شرکتی آمازون و کمتر از ۱ درصد از مجموع ۱.۵ میلیون نفری نیروی کار جهانی آن، این شرکت را ترک خواهند کرد. اخراج گسترده کارمندان آمازون در جریان فصل خریدهای عید حکایت از این دارد که شرکت‌های بزرگ به دلیل آشفته‌بازار کنونی مجبور به کاهش نیروی بخش‌هایی شده‌اند که با کارکنان کمتر هم می‌توانند تا حدودی سطح عملکرد خود را حفظ کنند.

آمازون درحالی قصد اخراج ۱۰ هزار نفر از کارمندان خود را دارد که تا چند وقت قبل حتی برای نگهداری آن‌ها تلاش می‌کرد. این شرکت اوایل سال جاری میلادی از افزایش حداکثر حقوق کارمندان بخش شرکتی و فناوری خود از ۱۶۰ هزار دلار به ۳۵۰ هزار دلار خبر داد و به این نکته اشارد که طی سال گذشته بازار نیروی کار رقابتی تنگاتنگ را به خود دیده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =