شناسایی 63 واحد آلاینده صنعتی و خدماتی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی 63 واحد آلاینده صنعتی و خدماتی در استان و معرفی آنها به کمیته عوارض آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،علی سالاروند گفت: در سه ماهه دوم سال 1401 تعداد 63 واحد خدماتی و صنعتی در استان لرستان بعنوان صنعت آلاینده و مشمول عوارض آلایندگی شناسایی و به کمیته عوارض آلایندگی سازمان حفاظت محیط زیست جهت تصمیمی گیری نهایی معرفی شده اند.

سالاروند اظهار داشت: با عنایت به اینکه در سال جدید واحدهای خدماتی نیز مشمول قانون عوارض آلایندگی و مورد پایش قرار گرفته اند تعداد واحدهای آلاینده نسبت به گذشته تا حدودی افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: تعداد 10 واحد خدماتی و صنعتی که در ارزیابی سه ماهه اول جزو صنایع آلاینده بوده اند با پیگیرهای نظارت های مستمر این اداره کل و اهتمام صاحبان صنایع در سه ماهه دوم از لیست صنایع آلاینده خارج شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: به منظور شناسایی و منشأیابی آلودگی ها، هر سه ماه یکبار تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی معدنی استان مورد بازرسی و پایش قرار گرفته و در صورت داشتن خروجی هوا و فاضلاب به منابع پذیرنده از آنها نمونه برداری و سنجش بعمل آمده و پس از تطبیق با استانداردهای زیست محیطی، در صورت تشخیص آلایندگی ابتدا برای واحد اخطاریه صادر می شود و اگر واحد صنعتی و خدماتی در زمان مهلت تعیین شده اقدام و اهتمام لازم را برای رفع آلودگی خود نداشته باشد و آلودگی آن استمرار یابد، علاوه بر آن که واحد آلاینده در صنایع مشمول عوارض آلایندگی قرار خواهند گرفت، واحد خاطی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

سالاروند افزود: طبق ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده، لیست واحدهای خدماتی و صنعتی جهت اخذ عوارض به معاونت محیط زیست انسانی سازمان ارسال می شود و پس از بررسی در کمیته عوارض آلایندگی ملی، لیست نهایی به امور مالیاتی کشور ابلاغ می گردد.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان آمادگی دارد واحد های صنعتی خدماتی آلاینده را در صورتیکه برنامه اجرایی و اهتمام لازم برای رفع آلایندگی خود را داشته باشند آنها را برای دریافت تسهیلات به صندوق ملی محیط زیست معرفی نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =