وزیر کشور: ورود دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی به دانشگاه ها ممنوع است/ در میان اعتراضات دانشجویان فعالیت های خطرناکی مثل حمل سلاح سرد رویت شد

شفقنا نوشت: وحیدی گفت: برخی از کسانی که در میان دانشجویان معترض حضور پیدا کردند، دانشجو نبودند بلکه از خارج از دانشگاه ها به داخل محیط دانشگاه آمده بودند و سعی داشتند حرکاتی را به نام دانشجو تمام کنند ... در میان اعتراضات دانشجویان فعالیت های خطرناکی مثل حمل سلاح سرد رویت شده و از روسای دانشگاه خواسته شده که امنیت دانشگاه ها را تأمین کنند.

وزیر کشور درباره نوع برخورد و محرومیت برخی از دانشجویان در اعتراضات اخیر، اظهار کرد: مدیریت و کنترل فضای دانشگاه ها بر عهده وزارت علوم، وزارت بهداشت و عمدتاً مربوط به روسای دانشگاه هاست. دانشگاه ها آیین نامه های انضباطی دارند که باید بر طبق این آیین نامه عمل کنند.

وی تأکید کرد که ورود دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی به دانشگاه ها ممنوع است و بناست روسای دانشگاه ها با استفاده از ساز و کارهای مناسب، فضا را مدیریت کنند.

وی گفت: در حوادث اخیر که در دانشگاه ها رخ داد، اکثر دانشجویان به دنبال کسب علم بودند و خواهان برگزاری کلاس های درس هستند و متأسفانه تعداد اندکی هستند که مزاحمت ایجاد می کنند در حالی که هیچ کسی نباید مانع درس و تحصیل شود. دانشجو برای درس و تحصیل به دانشگاه آمده به خصوص که ما امروز در یک روند رو به رشد علمی قرار داریم و از لحاظ علمی با بسیاری از کشورهای دنیا در حال رقابت هستیم.

وی اظهار داشت: ایجاد مزاحمت برای تحصیل به ویژه بعد از دو سال تعطیلی دانشگاه ها، کاملاً به ضرر دانشگاه، علم آموزی و همچنین به ضرر فلسفه وجودی دانشگاه است.

وحیدی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور دستوری مبنی بر برخورد یا تعلیق دانشجویان معترض به دانشگاه ها داشته است؟ گفت: مسئولیت اصلی با روسای دانشگاه هاست، در امور مربوط به دانشگاه دخالت نمی کنیم و فقط از روسای دانشگاه ها خواسته ایم با استفاده از ساز و کارهای مناسب، کسانی که مزاحمت ایجاد می کنند را کنترل نمایند و مانع عناصر معدودی شوند که محیط دانش و علم را به هم می زنند و با حرکت های زشت و نا پسند مزاحمت ایجاد می کنند.

وی عنوان کرد: برخی از کسانی که در میان دانشجویان معترض حضور پیدا کردند، دانشجو نبودند بلکه از خارج از دانشگاه ها به داخل محیط دانشگاه آمده بودند و سعی داشتند حرکاتی را به نام دانشجو تمام کنند لذا دانشجویان عزیز ما باید مراقبت کنند که مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

وزیر کشور همچنین تأیید کرد که در میان اعتراضات دانشجویان فعالیت های خطرناکی مثل حمل سلاح سرد رویت شده و از روسای دانشگاه خواسته شده که امنیت دانشگاه ها را تأمین کنند.

وحیدی معتقد است: «تعداد دانشجویانی که اعتراضات خود را در فضای دانشگاه نشان دادند، کمتر از یک درصد بوده است.»

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =