عکس | شلیک یک موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی به اوکراین!

روسیه موشک خا ۵۵ که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است را بدون کلاهک اتمی و حتی سرجنگی متعارف به اوکراین شلیک کرد، تا وحشت جنگ هسته‌ای بیش از هر زمانی بر جهان سایه افکند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روسیه هفته گذشته حمله موشکی بزرگی را علیه اوکراین ترتیب داد و در این حمله حداقل یک موشک خا ۵۵ مورد استفاده قرار گرفت که در اصل برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است.

مرکز ارتباطات استراتژیک ارتش اوکراین در این باره اعلام کرد: «روس‌ها حداقل یک موشک از زرادخانه هسته‌ای خود بیرون آورده و کلاهک هسته‌ای آن را باز و به سمت اوکراین شلیک کرده‌اند.»

این موشک‌ها در اطراف کیف هدف پدافند قرار گرفت و تصویر زیر لاشه‌ای است که اوکراینی‌ها از آن به نمایش گذاشته‌اند. از آنجا که موشک هدف قرار گرفته مجهز به کلاهک هسته‌ای و حتی کلاهک متعارف جنگی نبود، به احتمال زیاد برای فریب دادن و درگیر کردن پدافند به این شکل شلیک شده است.

عکس | شلیک یک موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی به اوکراین!

البته در این میان بسیاری شلیک موشک خا ۵۵ را هشداری هسته‌ای از سوی روسیه به کشورهای غربی درگیر جنگ اوکراین می‌دانند.

مشخصات موشک خا ۵۵

موشک کروز خا ۵۵ اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی در ارتش اتحاد جماهیر شوروی طراحی و از سال ۱۹۸۳ عملیاتی شد. از بازی‌های عجیب روزگار است که این موشک در آن دوران در اوکراین تولید می‌شد و امروز علیه همین کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خا ۵۵ در اصل پاسخ شوروی سابق به موشک کروز تاماهاوک آمریکا بود با این تفاوت که بر خلاف موشک آمریکایی که از سطح و زیردریایی پرتاب می‌شد، هواپرتاب بود. با این حال این موشک از بسیاری جهات شبیه به تاماهاوک است.

عکس | شلیک یک موشک با قابلیت حمل کلاهک اتمی به اوکراین!

پس از فروپاشی شوروی زرادخانه موشک‌های خا ۵۵ به روسیه رسید. البته بیش از ۱۶۰۰ موشک در اوکراین باقی مانده بود که آن‌ها نیز در اواخر سال ۱۹۹۰ از این کشور خارج شدند.

این موشک برای حمل سر جنگی هسته‌ای با قدرت تخریب ۵۰ کیلوتن طراحی شده است. در برخی منابع قدرت تخریب کلاهک اتمی این موشک را تا ۲۰۰ کیلوتن نیز ذکر کرده‌اند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    22 56
    هدف امریکا این است که روسیه را به زانو دراورد ومثل ژاپن یا المان باشد که هیچگونه دفاعی ازخودش نداشته باشد وبعدهم نوبت به چین وایران هم خواهدرسید. امریکا که همان شیطان بزرگ هست باسیاست میخواهد تمام دنیا رو بگیرد ..
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    16 33
    روسیه باید بزنمش تو دل تل آویو و اون رو با خاک یکی کنت
    • روسکی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      27 13
      اخطار دادن به این شکل منطقی نیست بیشتر همون نظریه اول درسته که برای فریب پدافند از این موشک استفاده کردند اینم به دلیل ته کشیدن زرادخانه موشکیشونه
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    38 13
    انشاا.. که جنگ اتمی رخ نخواهد داد ولی اگرخدایی نکرده اتفاق افتاد بانابودی کامل همه پست فطرتان حقیقی عالم پایان یابد تا بشر بتواند درسایه صلح ودوستی بدور ازجنگ وتحریم وفقر وتبعیض و... زندگانی زیبایی راتجربه کند
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      38 15
      جنگ اتمی شکل بگیره من وتو یی با باقی نمیمونیم ک بخایم شاد و خرم زندگی کنیم
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    35 18
    استیصال روسیه هر روز بیشتر و بیشتر نمایان میشود. یکی از قدرتهای نظامی دنیا در باتلاقی گیر افتاده که برای در آمدن به هر دست آویزی چنگ میزند. دقیقا همان روشی که کره شمالی سالهاست انجام میدهد
  • امیر امیر IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    48 31
    یک دلقک زندگی تمام دنیا را بهم ریخته چون بازیچه دست آمریکا شده هیچ اشکالی ندارد مهم نیست کل اروپا هم نابود بشود چون اصل خواسته آمریکا نابودی کل اروپا هستش
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    28 60
    روسیه پیروز میدان💪💪💪💪💪
  • برات کوچک زاده IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    44 18
    روسیه و پوتین به تنهایی نمی‌تواند بر ناتو و اروپا مقابله کن
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    25 18
    خوب عزیز دل برادر اینکه روسیه بخواهد جنگ هسته ای را بیاندازد بقیه که دست بسته و دست خالی نیستند و امریکا مطمعنن سلاح های پیشرفته تری دارد و فرانسه المان و انگلیس اینها همه دارای سلاح هسته ای هستند نمی مانند تا روسیه همه را از بین ببرد و استفاده کننده از این سلاح ها خود قربانی ان خواهد بود و برای پوتین... هیچی مهم نیست و مردم روسیه متوجه شده اند که اوکراین ها هم برای ساخت موشک و مقابله با روسیه تجربه دارند و خود اوکراین صادر کننده ی کلاهک موشک بوده حتی به ایران زمان جنگ پس روسیه هرچه باشد تنهاست ...
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    11 23
    اینطور نیست که یک طرف ضعیف شود و طرفدیگر قوی بماند، نه الان تمام زرادخانه های جنگی غرب ته کشید ه روسیه فعلا درتولید اسلحه اقدام جهادی انجام داده و نیمی از 300هزار نیروهای مردمی اخیر در زراد خانه ها مشغول به کار شدند فعلاً تولید بالاتر از مصرف است، .... آمریکا چنین پلان داشت و لی الان توباتلاق گیر افتاده برنامه سرخود آمریکا چرخش کرده،
  • صادق IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    13 14
    اگه امریکا سربه سر روسیه بزاره.روسیه نه تنها امریکا بلکه اروپا همه جهان رونابود میکنه
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    13 9
    روسهابسیارزیرکانه وپیچیده عمل می کنند تسلیحات فراوان هم دارند کا ک ب وپوتین رو براحتی نمیشه پیش بینی کرد