کیت بلانشت در جشنواره پالم اسپرینگز تجلیل می‌شود

مهر نوشت: با اهدای جایزه نخل صحرای جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳، از کیت بلانشت برای ایفای نقش در فیلم «تار» تجلیل می‌شود.

کیت بلانشت که ۲ جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد، در جوایز بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز، با دریافت جایزه دستاورد نخل صحرا برای یک بازیگر زن، تجلیل می‌شود. وی برای بازی در فیلم «تار» این جایزه را به فهرست گسترده دستاوردهایش اضافه می‌کند.

هارولد ماتزنر، رییس جشنواره پالم‌اسپرینگز گفت: کیت بلانشت واقعا یکی از بهترین بازیگران زن این نسل است و نقش‌آفرینی‌هایش بدون توجه به نقش، همیشه خارق‌العاده بوده است.

در این درام بلانشت در نقش رهبر ارکستری به نام لیدیا تار بازی می‌کند، که با قدرتی پویا در حرفه‌اش تأثیرگذار است. این فیلم توسط تاد فیلد نوشته و کارگردانی شده و خود وی تهیه‌کننده فیلم هم بود. وی آخرین بار با کارگردانی فیلم «کودکان کوچک» در سال ۲۰۰۶ در سینماها دیده شده بود.

بلانشت پیش از این هم در سال ۲۰۱۶ برای درام «کارول» ساخته تاد هاینس جایزه دستاورد نخل صحرا را دریافت کرده بود.

چهره‌های معتبری مانند جسیکا چستین، هالی بری، ساندرا بولاک، اولیویا کولمن و ویولا دیویس پیشتر این جایزه را دریافت کرده‌اند.

پیش از این جوایز بین المللی فیلم پالم اسپرینگز دو برگزیده دیگر مراسم امسال را معرفی کرد که شامل کالین فارل بازیگر و کارگردان سارا پولی بودند. فارل برای بازی در «ارواح اینشیرین» جایزه دست‌آورد نخل صحرا را برای یک بازیگر مرد و پولی برای «زنان حرف می‌زنند» جایزه کارگردان سال را دریافت می‌کنند.

مراسم اهدای جوایز از ۵ ژانویه ۲۰۲۳ در مرکز همایش پالم اسپرینگز آغاز خواهد شد، اما جشنواره فیلم تا ۱۶ ژانویه ادامه خواهد داشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =