آیا ترامپ جب بوش جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴ خواهد بود؟

در این مرحله اولیه در چرخه انتخابات، دونالد ترامپ ماشین جمهوری خواهان است؛ در واقع او می‌تواند جب بوش سال ۲۰۲۴ باشد.

ابوالفضل خدائی: به دنبال نتایج ناامیدکننده برای جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای ۸ نوامبر، کارشناسان مشغول توضیح این موضوع بودند که چرا ران دیسانتیس نامزد بسیار بهتری برای جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ رسانه ها، از جمله بسیاری از رسانه های محافظه کار، از ترامپ خسته شده اند. رای دهندگان آمریکایی، از جمله بسیاری از رای دهندگان محافظه کار، نیز خسته شده اند.

نشریه انگلیسی اسپکتیتور در تحلیلی نوشت: اما حقایق زندگی سیاسی جمهوری خواهان ترامپی است و هیچ چیزی نمی تواند آن را تغییر دهد. جهان تغییر می کند، اما ترامپ همان می ماند - خودشیفته، پوچ، غیرقابل توقف. او همچنان خود را «نابغه باثبات» خطاب می‌کند، و درست است که او توانایی منحصربه‌فردی برای ثابت نگه داشتن سیاست‌هایش دارد، زیرا همه چیز در اطرافش از هم می‌پاشد.

شعارهای او در طول زمان منجمد شده است به گونه ای که در سخنرانی اخیر خود بیشتر وقت را صرف موضوع مهاجرت و ورود افراد ناشناس به آمریکا کرد. او گفت: خلافت شرور داعش که هیچ رئیس‌جمهوری نتوانست آن را از بین ببرد، توسط او و نیروهای آمریکایی در کمتر از سه هفته نابود شد. او همچنین به چین اشاره کرد و به آن تاخت.

با این حال، مطمئناً او نمی تواند برنده شود، آیا می تواند؟ این چیزی است که همه در سال ۲۰۱۵ گفتند و او ثابت کرد که اشتباه می کنند. تفاوت امروز این است که ترامپ دیگر آن رقیب همیشگی نیست. او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در برابر نامزدهایی که آموزه‌های ترامپیستی دهه گذشته را جذب کرده‌اند و سازگار شده‌اند، رقابت خواهد کرد. ران دیسانتیس به طور گسترده به عنوان چهره راست جدید مورد استقبال قرار خواهد گرفت و ترامپ احتمالاً به میدان وسیعی از رقبای متخاصم - مانند سال ۲۰۱۶ - برای تسلط دوباره بر این رقابت نیاز دارد.

در این مرحله اولیه در چرخه انتخابات، او ماشین جمهوری خواهان است. او می‌تواند جب بوش سال ۲۰۲۴ باشد. او دارای برند خانوادگی، دارای قابلیت جمع کردن کمک های مالی از مردم و دستگاه پول‌ساز است، و همچنین وفاداری بسیاری از سیاستمداران که می‌دانند حتی اگر بخواهند توانایی مقابله با او را ندارند. اما رای دهندگان راست به طور فزاینده ای او را خسته کننده می دانند و خواهان شخص دیگری هستند. میان‌دوره‌ها نشان دادند که در عصر پس از کووید، نامزدهایی که حرفه‌ای بودن و شایستگی اطمینان‌بخش دارند، می‌توانند پیشرفت کنند. دی سانتیس این ویژگی ها را نشان می دهد. اما ترامپ چنین ویژگی هایی ندارد.

با این حال، در ذهن عجیب ترامپ، ادوار میان دوره ای چندان بد نبود - حداقل برای او - و شانس او برای شکست دادن جو بایدن با ادامه ریاست جمهوری نامحبوب جانشین او بهبود می یابد. او می تواند میچ مک کانل، رهبر اقلیت را به دلیل به هم ریختن رقابت های سنا سرزنش کند و همچنان به یک حقیقت غیرقابل انکار اشاره کند: اینکه اکثریت قاطع نامزدهای جمهوری خواه مورد حمایت او پیروز شدند.

او در سخنرانی خود گفت: «انتقادات زیادی بر این واقعیت وارد می‌شود که حزب جمهوری‌خواه باید بهتر عمل می‌کرد و صادقانه بگویم که بسیاری از این سرزنش درست است. اما شهروندان هنوز به شدت و وسعت درد و رنجی که ملت ما متحمل می‌شود پی نبرده‌اند... آنها هنوز آن را کاملاً احساس نمی‌کنند. اما خیلی زود این کار را خواهند کرد. من شک ندارم که تا سال ۲۰۲۴، [آنها] این کار را خواهند کرد.»

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =