بسیج دارای دو عرصه ساختاری و فکری است که تا امروز خوش درخشیده است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج دارای یک عرصه ساختاری و تشکیلاتی و یک عرصه فکری و روحیه و فرهنگ است، که این دو بحمدالله تا امروز خوش درخشیده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جلسه معارف مدیران استان چهارمحال و بختیاری به میزبانی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این نشست با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج را حقا باید از عمق جان تبریک گفت. بسیج شجره طیبه و درخت تنومند پرثمر و ارزشمندی است که دارای برکات و نقش آفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: درباره بسیج حرف بسیار است و دارای یک عرصه ساختاری و تشکیلاتی و یک عرصه فکری و روحیه و فرهنگ است که این دو بحمدالله تا امروز خوش درخشیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: به این نعمت خدادادی(بسیج) در جاهایی کم لطفی و کم محبتی هایی شده است. یک قسمت به خاطر نگاه های سیاسی و یکی هم از جهت مشغله های کاری مسئولین بوده است.

وی افزود: بسیج واقعا از امور کلیدی نظام است. از اموری است که غفلت از آن باعث ضایعات و توجه به آن موجب برکات است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بسیج همانطوری که حضرت آقا فرمودند از کوچه و خیابان و متن مردم جوشیده و در همه جای بدنه جامعه ردپا دارد و لذا چنین امر گسترده ای می تواند خیلی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با یادآوری نقش ساختار و روحیه و فکر بسیجی در ۸ سال دفاع مقدس که باعث شد مردم به صحنه بیایند، اظهار کرد: روحیه بسیجی نشأت گرفته از جهاد، شهادت طلبی، ایثار و به معنای واقعی در عرصه بودن و فعال بودن است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۵۴ از سوه مائده، گفت: بسیجیان در عرصه دفاع مقدس مصداق عملی «لا یخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» (مائده/۵۴) هستند، که هیچ مانع و سرزنشی آنان را از انجام وظیفه باز نمی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: امروز نباید بگذاریم که بسیج مورد کم‌لطفی قرار گیرد، بسیج همواره باید با نگاه پر از محبت و پر از یاردهی و کمک دهی تقویت و به هرشکلی که می توانیم این درخت را پربرگ و پرثمر کنیم و تنه و شاخه اش را قوی و ریشه اش را مستحکم کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: بسیج برای یک روز و دوروز و یک مقطع نیست، بسیج برای همه تاریخ انقلاب است، یعنی هیچ زمانی از تاریخ انقلاب نداشته و نداریم که به بسیج و ساختار و تشکیلات و روحیه و فکر و فرهنگ بسیجی نیاز نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، زنده ماندن انقلاب و بسیج را مکمل هم دانست و گفت: تقویت، کمک و تجهیز پایگاه های مقاومت بسیج از نظر عِدّه و عُدّه ضروری است و همه باید پایگاه را یک مأمن از آفات و بلایا و حوادث و فتنه ها بدانند.

وی، هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای پررنگ کردن جایگاه بسیج در جامعه و نزد مسئولین دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =