انسیه خزعلی :۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات مردان بوده‌اند/ زنان چطور در صدر کشته‌ها مطرح می‌شوند؟ / دشمنان از زنان در براندازی، استفاده ابزاری می‌کنند

مهر نوشت : معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:در حال حاضر دشمن در تلاش است که چهره‌ای به غلط از زنان ایرانی ترسیم کند و شرایط ایران را در حوزه زنان بسیار سیاه جلوه دهد.

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در نشست توانمندسازی زنان برای آینده پایدار که در کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار شد، اظهارداشت: در حال حاضر موضوع پیشرانی زنان در امور مطرح است و به نوعی توانمندسازی زنان انجام گرفته هر چند که باز هم می‌توان به این مسئله پرداخت.

خزعلی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر دشمن در تلاش است که چهره‌ای به غلط از زنان ایرانی ترسیم کند و شرایط ایران را در حوزه زنان بسیار سیاه جلوه دهد گفت: در اغتشاشات اخیر ۸۸ درصد دستگیرشدگان مردان و ۱۲ درصد زنان بوده‌اند که البته اکنون آمار حتی بیشتر شده و ۹۰ درصد مردان و ۱۰ درصد دستگیرشدگان زنان بوده‌اند حال این سوال مطرح است که چطور علیرغم اینکه مردان در صف اول درگیری‌ها بوده‌اند، زنان در صدر کشته‌ها مطرح می‌شوند.

وی گفت: در سناریوهای دشمنان از زنان استفاده شده و در مباحث براندازی و اغتشاشات از آنها به عنوان وسیله برای رسیدن به هدف استفاده می‌شود. این مظلومیت زنان است.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور گفت: حدود یک سال گذشته میزان قهرمانی و مدال آفرینی زنان در کشور در حوزه‌های ورزشی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

خزعلی گفت: ان شاءالله حرکت‌های خوبی از سوی یونسکو در ایران داشته باشیم و به صورت عینی و عملی فعالیت زنان در حوزه‌های مختلف و توانمندی‌های آنها به جهانیان نشان داده شود و به نظرم در شورای عالی یونسکو جای زنان خالی است.

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1699042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =