موشک فالکون محموله سه و نیم تنی را به فضا برد / عکس

مهر نوشت: اسپیس ایکس یک کپسول حاوی ۳۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله آزمایش های علمی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.

عملیات مذکور که قبلاً قرار بود در ۲۲ نوامبر انجام شود، به دلیل وضعیت نامساعد آب وهوایی به تعویق افتاده بود. در این فرایند یک کپسول دراگون بیست و ششمین مأموریت تامین ذخایر اسپیس ایکس برای ایستگاه فضایی بین المللی را انجام داد. طبق اطلاعات موجود کپسول در ساعت ۱۹:۲۰ دقیقه گرینویچ روز شنبه به فضا پرتاب شد.

کپسول باری اسپیس ایکس احتمالاً امروز در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو می‌گیرد. دراگون پس از رسیدن به مقصد ۴۵ روز در فضا می‌ماند.

موشک فالکون ۹ و کپسول دراگون این مأموریت برای نخستین بار به فضا ارسال شدند. طبق برنامه ریزی ها، ۸ دقیقه پس از پرتاب، بوستر اول فالکون ۹ از آن جدا شد و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد.

موشک فالکون محموله سه و نیم تنی را به فضا برد / عکس

دراگون در این مأموریت ۳۵۰۰ کیلوگرم بار را به فضا برده که شامل گوجه‌های کوچک، میکروسکوپی برای بررسی تغییرات در سیستم ایمنی بدن فضانوردان، فناوری رزین مایع برای ایجاد ساختارهای بزرگ‌تر، پنل‌های خورشیدی، سخت افزاری برای ثبت تصاویر از چشمان فضانوردان و یک سیستم برای ایجاد مواد مغذی از غذاهایی که راحت به فضا ارسال می‌شوند (مانند ماست) می‌شود.

این پنجاه و چهارمین پرتاب اسپیس ایکس و پنجمین پرتاب یک کپسول دراگون در ۲۰۲۲ میلادی به حساب می‌آید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =