۶۵ پروژه ساخت مدرسه در استان البرز در حال پیشرفت است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در کمتر از یک سال ۳۴ مدرسه به سیستم آموزش و پرورش استان اضافه شده و ۶۵ مدرسه نیز در حال ساخت است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای آموزش و پرورش استان که شامگاه شنبه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به زیرساخت‌های آموزش و پرورش در استان، گفت: سرانه‌های استان در این حوزه با ضعف جدی مواجه است و در زمره محروم‌ترین استان‌های کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: افزایش روز افزون جمعیت و مهاجرپذیری سرانه‌ها را به عقب رانده و با برنامه‌های عادی و اعتبارات سالانه، نمی‌توان این کمبودها را جبران کرد. به این منظور، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کردیم که مورد استقبال و حمایت شخص رییس جمهور و سایر مسئولان ملی قرار گرفت.

وی افزود: ساخت ۲۰۰ مدرسه با تعامل دولت و خیرین مدرسه‌ساز در دستور کار قرار گرفت و طی کمتر از یک سال اکنون ۳۴ مدرسه به استان البرز اضافه شده است.

استاندار البرز گفت: حدود ۶۵ مدرسه نیز در حال ساخت است و ۵۰ زمین مناسب نیز برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه جانمایی شده است.

وی افزود: مصمم هستیم ۱۰۰ مدرسه مصوب در سفر رییس جمهور به استان را محقق کنیم ولی با توافقات صورت گرفته این تعداد را به ۲۰۰ مدرسه خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه در این جلسه راهکارهای جذب اعتبارات ملی و مشارکت حداکثری خیرین مدرسه ساز مورد بررسی قرار گرفت، ابراز امیدواری کرد با اهتمام و اتحادی که شکل گرفته گام‌های بلندتری در این راستا برداریم.

استاندار البرز اعلام کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای رایزنی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درصدد جذب اعتبارات ویژه خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =