پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در اشتهارد آغاز به کار کرد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد و ارتباطات نزدیکی با مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فناوری و دانش بنیان ها داریم و از استان های برتر کشور در این راستا هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در مراسم افتتاحیه پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران که روز یکشنبه با حضور «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و «سید محمد مقیمی» رییس دانشگاه تهران در اشتهارد برگزار شد، با بیان اینکه این مجموعه توسط خیری به نام حاج آقا اشتهاردی برای حرفه‌آموزی فرزندان این مرز و بوم اختصاص داده شده، افزود: در حوزه اجرا رویکرد مهارت‌آموزی برای دستیابی به اشتغال مد نظر است.

وی ادامه داد: فرصت‌های شغلی فراوانی وجود دارد و ارتباطات نزدیکی با مراکز دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها داریم و از استان‌های برتر کشور در این راستا هستیم.

عبداللهی گفت: شهرک‌های صنعتی ویژه‌ای در استان مستقر است که با بررسی میدانی و حتی اجمالی در آنها به پیشرفت‌های علم و فناوری در کشور پی خواهیم برد.

وی افزود: مهارت‌افزایی و حرفه‌آموزی فارغ التحصیلان بسیار مورد تاکید است از این رو طی پیشنهادی از مسئولان ملی درخواست کرده‌ایم که طی مصوبه‌ای، دانش آموزان و دانشجویان را برای این منظور در قالب ترم تحصیلی به شهرک‌های صنعتی ببرند.

استاندار البرز گفت: شهرک‌های صنعتی استان به بیش از ۵ هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد ولی اکثر فارغ التحصیلان فاقد مهارت هستند که باید چاره‌جویی در این رابطه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید نگاه ها و فرهنگ رایج را تغییر دهیم تا افراد به سمت اشتغال مهارت محور حرکت کنند، افزود: چنین مجموعه های می‌توانند دانشجویان و متقاضیان اشتغال را به سمت اشتغال پایدار هدایت کنند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه همراهی لازم را برای توسعه و ارتقای خدمات این مجموعه خواهیم داشت، گفت: امید است این حرکت شجاعانه دانشگاه تهران به عنوان اقدامی نوین و الگوی کشور برای مهارت‌آموزی و تامین نیروی فنی در کشور به سرانجام مطلوب برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =