لاپید: کابینه ای «دیوانه» در حال شکل گیری است

ایرنا نوشت: نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی با حمله به نوع انتصاب های «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود این رژیم گفت که روز به روز روشن تر می شود که یک کابینه «دیوانه» در رژیم اسرائیل در حال شکل گیری است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی که دوره اش با روی کار آمدن کابینه آتی این رژیم به پایان می رسد، انتخاب آوی ماعوز را «دیوانگی» دانست.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو توافقی با حزب دینی «نوعم» امضا کرد که بر اساس آن، آوی ماعوز رهبر این حزب به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری منصوب می شود.

ماعوز همچنین مکلف به تشکیل نهادی موسوم به «هیات هویت یهودی» شد که ریاست آن برعهده خواهد داشت.

یائیر لاپید در صفحه توییتر خود نوشت: هر روز که می گذارد روشن می شود که به جای کابینه ای کاملا راست گرا یک دولت کاملا دیوانه درحال تشکیل است.

وی افزود: حقیقت اینکه نتانیاهو «آوی ماعوز» نماینده خاخام «تسوی تاو» را به عنوان معاون وزیر در دفتر نخست وزیری منصوب کرده است، چیزی کمتر از دیوانگی نیست.

لاپید نوشت: ماعوز شخصی است که با خدمت زنان در ارتش و دادن مناصب بالا به زنان مخالفت می کند.. و از همه مواضع تاریک و سیاهی که به ذهن خطور می کند، حمایت می کند.

وی خطاب به رای دهندگان به حزب لیکود نوشت: "آیا این چیزی بود که شما می خواستید؟ آیا شما می خواستید که این قومی گرای ظالم (ماعوز) مسیر زندگی تان را مشخص می کند؟ آیا می خواستید که او سرنوشت دخترانتان را مشخص کند؟ آیا شما می خواهید که کابینه اسرائیل اینگونه باشد؟"

بر اساس این گزارش، حزب نوعم در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در ائتلاف قالب جناح "صهیونیست دینی" حضور داشت.

در پی اقدامات اخیر نتانیاهو در انتصاب افراد تندرو اختلافات و شکاف های زیادی در رژیم صهیونیستی بوجود آمده است و صهیونیست ها نسبت به تشکیل کابینه آتی و ساختار و پیامدهای ناشی از آن در سطح داخلی و خارجی نگران هستند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =