۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم کشف شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از کشف ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی‌های مأموران دریابانی با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب قشم، ۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این جزیره، کشف شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از محفظه های پلاستیکی موسوم به «مشک ماری»، این میزان سوخت قاچاق را از ساحل به شناورهای تندرو منتقل کنند، تصریح کرد: به دستور مقام قضایی، مأموران، مشک مذکور را از بستر دریا بیرون کشیده اند که در نتیجه آن مسیر انتقال سوخت قاچاق قطع شده است.

وی ارزش تقریبی سوخت مکشوفه از این مشک را ۱۰ میلیارد و هفتصد و ده میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بنابر گزارش ضابطین، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

قهرمانی افزود: سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی برمی‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به آثار و پیامدهای سوء قاچاق سوخت بر وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و صیانت از اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق سوخت جدی پیگیری می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =