خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

در روزهایی که شرکت‌های معروف گوشی هوشمند، یک به یک از جدیدترین گوشی‌های موبایل رونمایی می‌کنند، برخی نیز به دنبال یک گوشی خوب و مطمئن با قیمت مناسب‌ هستند.

فروشگاه خرید گوشی آوند موبایل علاوه بر فروش انواع گوشی‌های موبایل، از آیفون و سامسونگ گرفته تا شیائومی و هواوی، خدمات مشاوره جهت خرید گوشی را نیز به صورت رایگان ارائه می‌دهد. تیم کارشناسان آوند موبایل در ساعات اداری روز پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص خرید گوشی متناسب با سلیقه‌تان خواهند بود.

در این مقاله به بررسی کیفیت ساخت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، که پرطرفدارترین گوشی‌های چند سال اخیر جهان‌ هستند، خواهیم پرداخت. کمپانی شیائومی یک برند چینی است که گوشی‌های باکیفیت ولی ارزان قیمت را در اختیار کاربر می‌گذارد. شرکت سامسونگ هم یک برند شناخته شده در کشور کره جنوبی است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد و گوشی‌های موبایل متنوعی را وارد بازار کرده است.

شرکت سامسونگ

شرکت سامسونگ با سابقه طولانی خود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، یکی از بهترین شرکت‌های تولید گوشی‌های موبایل در جهان است. این شرکت تعداد زیادی گوشی جدید در رده‌های ارزان قیمت و میان‌رده به بازار عرضه کرده است. اخیرا هم با اضافه کردن سری Z که یک مدل جدید از گوشی موبایل است، با رویکرد کاملا متفاوت توانسته طرفداران خود را در سراسر جهان افزایش دهد. اما سری S این کمپانی از بهترین و قوی‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیاست.

شرکت شیائومی

شرکت شیائومی فعالیت خود را در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، از سال 2017 شروع کرد. این شرکت توانسته جایگاه سوم را در لیست 10 شرکت تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند به‌دست آورد. جایگاه اول متعلق به گوشی آیفون و جایگاه بعدی این لیست به شرکت سامسونگ تعلق دارد. فعالیت اصلی شرکت شیائومی، تولید گوشی‌های موبایل با کیفیت اما ارزان قیمت است. همین امر موجب شده است تا خرید گوشی شیائومی برای کاربرانی که قصد بازی و کارهای متوسط رو به بالا را دارند، یک انتخاب آسان باشد.

در ادامه، گوشی‌های موبایل سامسونگ و شیائومی را از منظر طراحی، عملکرد و نقاط ضعف و قوتشان بررسی خواهیم کرد.

خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

طراحی گوشی های سامسونگ و شیائومی

از نظر سطح کیفی تولید گوشی‌های هوشمند، سامسونگ با پیشینه قوی خود، یک سر و گردن از شیائومی بالاتر است. شیائومی به دلیل به کار بردن مواد اولیه ارزان‌تر، گوشی‌های موبایل را با کیفیتی پایین‌تر از سامسونگ عرضه می‌کند.

البته باید توجه داشت، گوشی‌های موبایل سامسونگ و شیائومی هردو از ساختاری داخلی با کیفیت یکسان برخوردارند. در این بخش منظور از طراحی، همان کیفیت ساخت بدنه و دیزاین قاب گوشی‌های هردو شرکت شیائومی و سامسونگ است.

عملکرد گوشی شیائومی و سامسونگ در رده پرچم‌دار

در مقایسه گوشی پرچم‌دار سامسونگ یا شیائومی، گوشی شیائومی 12 Pro با قیمت 28 میلیون تومان و گوشی سامسونگ گلکسی S22 Ultraبا قیمت 37 میلیون تومان، از نظر حافظه داخلی، میزان رم، کیفیت دوربین، رابط کاربری، مقیاس پذیری، سرعت شبکه و طراحی بدنه، امکانات تقریبا مشابهی را در اختیار کاربر می‌گذارند. تنها تفاوت عمده این دو گوشی وجود و پشتیبانی از قلم اس در گوشی سامسونگ اس 22 اولترا است که غوغایی به پا کرده است.

هر دو گوشی شیائومی 12 پرو، با وجود حافظه 512 گیگابایت، 16 گیگابایت رم، دوربین 108 مگاپیکسل، لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابر اپتیکال، پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون و بدنه ساخته شده از شیشه و سرامیک، به خوبی تمام توقعات کاربر را از یک گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب را برآورده می‌کنند.

گوشی‌های موبایل با قابلیت تا شدن نیز در لیست پرچم‌داران هردو کمپانی شیائومی و سامسونگ وجود دارد. سامسونگ با ارائه سری Z، چند سالی است که در خط تولید خود، از فناوری تاشو استفاده کرده است. شیائومی نیز در سری Mi Mix برای اولین بار از تکنولوژی تاشو رونمایی کرد و اکنون در حال توسعه آن است.

جدیدترین مدل‌های گوشی سری زد، Galaxy Z Flip 4 5G و Galaxy Z Fold 4 5G اند که تفاوت اصلی آنها در ابعادشان است. گلکسی Z فلیپ 4 در ابعاد یک گوشی معمولی است که با تا کردن، به شکل یک نصفه گوشی درمی‌آید. گلکسی Z فولد 4 اما در ابعاد یک تبلت معمولی است که با تا شدن به اندازه یک گوشی معمولی می‌شود. این سری از گوشی‌های سامسونگ، توقعات کاربران گوشی‌های موبایل را تا حد زیادی از یک گوشی هوشمند تغییر داده است.

Mi Mix Fold اولین گوشی تاشو شیائومی است. در بخش داخلی این گوشی تاشو، در حالت باز شده، یک نمایشگر 8.01 اینچی با رزولوشن 2480 در 1860 پیکسل وجود دارد. بعد از تا کردن گوشی، نمایشگر کوچکتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که یک نمایشگر 6.52 اینچی با رزولوشن 840 در 2520 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز است.

خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

عملکرد گوشی شیائومی و سامسونگ در بخش میان‌رده

در مقایسه گوشی‌های میان‌رده داستان کمی متفاوت است. شیائومی توانسته در بخش میان‌رده غوغا کند. عملکرد عالی شیائومی در تولید گوشی‌های میان‌رده، باعث شده تا گوشی شیائومی ردمی Note 11 Pro در مقایسه با گلکسی A53 سامسونگ یک سر و گردن قدرتمندتر اما حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان با قیمت کمتر جلوه کند.

گوشی گلکسی ای 53 سامسونگ دارای دوربین 64 مگاپیکسلی و ردمی نوت 11 پرو به دوربین 108 مگاپیکسل چهارگانه مجهز شده است. از نظر پردازنده، گوشی سامسونگ دارای تراشه اسنپدراگون 778 با تکنولوژی 5 جی است و گوشی شیائومی دارای تراشه اسنپدراگون 732 است. هردو تراشه عملکرد مشابهی در درازمدت دارند. همچنین شبکه 5G هنوز در خیلی از کشورها کاربردی ندارد.

این گوشی شیائومی یعنی 11T Pro ،در مقایسه با گلکسی A73 نیز با وجود قیمت کمتر (حدودا 2 تا 3 میلیون تومان)، همچنان از نظر دوربین عملکرد بسیار بهتری دارد و از نظر پردازنده، سرعت گوشی و باتری نیز با اختلاف کمی از گوشی گلکسی A73 سامسونگ همچنان بهتر است.

نکته پایانی

فروشگاه آوند موبایل یکی از مراکز معتبر گوشی موبایل است که با ارائه خدمات حضوری و آنلاین خود همواره سعی داشته خریداران گوشی‌های موبایل و لوازم هوشمند را همراهی کند. این فروشگاه با بیش از 40 پرسنل، که بیشتر آنها کارشناسان تیم پشتیبانی آوند موبایل را تشکیل می‌دهند، خرید گوشی سامسونگ، شیائومی و هر نوع گوشی دیگری را به امری ساده و لذت‌بخش تبدیل کرده است.

کارشناسان آوندموبایل در تمامی ساعات روز، پیام‌های شما را به‌صورت تلفنی یا در واتس‌اپ و اینستاگرام دریافت کرده و به‌سرعت پاسخ می‌دهند و به طور رایگان و بدون هیچ توقعی هنگام خرید محصول مورد نظر خود، همراه شما خواهند بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =