پمپ استخر چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است؟

پمپ استخر که با نام پمپ جکوزی نیز شناخته می شود، اصلی ترین بخش سیستم تصفیه آب استخر محسوب می شود.

عملکرد پمپ استخر به صورتی است که ابتدا آب را به داخل مکش می کند و پس از طی مراحل صافی و گندزدایی، مجددا به استخر باز می گرداند. اجزای مختلف سیستم تصفیه آب استخر شامل پروانه، استرینر، الکتروموتور و محفظه قرار گیری پمپ می باشد.

جنس اجزای پمپ استخر به گونه ای انتخاب شده که برای تصفیه آب استخر مناسب ترین متریال را داشته و همچنین در برابر خوردگی شیمیایی از مقاومت کافی برخوردار باشد. چرا که در فرایند تصفیه آب استخر از مواد شیمیایی گندزدا استفاده می شود که موجب خوردگی و آسیب به پمپ های آب خانگی می شود. به همین علت توصیه می شود اکیدا از پمپ آب خانگی به جای پمپ استخر استفاده نکنید، لازم به ذکر است که پمپ های استخر دارای بازه متفاوت هد و دبی نسبت به پمپ های آب خانگی هستند.

اصلی ترین نقش پمپ استخر

از مهمترین و اصلی ترین وظایف یک پمپ استخر، تصفیه و گند زدایی آب استخر است. این پمپ با جابجایی آب از راکد ماندن و لجن بستن آب جلوگیری کرده و قبل از همه مراحل از ورود ناخالصی ها و آلودگی های فیزیکی به آب استخر جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که وظیفه جبران و افزایش فشار آب در بخش هایی از استخر که فشار آب کاهش می یابد، بر عهده پمپ آبرسانی استخر می باشد.

پمپ استخر چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است؟

اجزای پمپ استخر

پمپ استخر از بخش های مختلفی تشکیل شده که از جمله اصلی ترین بخش ها می توانیم به موتور، موگیر و پروانه اشاره کنیم. ساختار موگیر یا همان استرینر، شامل مش های ریزی می شود که با عبور آب از آنها، ضایعات و ناخالصی ها جدا می شوند و نقش مهمی در تصفیه آب استخر دارد. پروانه با چرخیدن نیروی مکشی لازم برای کشیدن آب به داخل سیستم را ایجاد می کند و موتور نیرو محرکه لازم برای به حرکت در آوردن پروانه را تامین می کند. به غیر از اجزای اصلی، هر سیستم تصفیه آب استخر شامل اتصالاتی می شود که نقش قابل توجهی در تصفیه آب استخر بر عهده دارند. بخش کفشور از جمله همین اتصالات است. کفشور در قسمتی قرار می گیرد که شیب استخر، آب را به سمت خروجی هدایت می کند و درست در عمیق ترین قسمت استخر تعبیه شده است. آب از طریق این بخش خارج شده و به سمت پمپ هدایت می شود تا پس از طی مراحل تصفیه و گند زدایی دوباره به استخر بازگردانده شود. اسکیمر نیز از دیگر اتصالات مورد استفاده در سیستم تصفیه آب استخر است که وظیفه آن جمع آوری آلودگی های سبکی است که روی آب شناور هستند. از جمله این آلودگی ها می توان به برگ درختان یا حشرات و یا حتی قطرات چربی و لوسیون ها اشاره کرد که توسط اسکیمر نصب شده در لبه استخر جمع آوری می شوند. سرریز نیز نمونه ای دیگر از اتصالات این سیستم است که خارج از استخر و هم سطح لبه استخر نصب می شود. آبی که در اثر تلاطم یا شیرجه زدن به بیرون از فضای استخر پرتاب می شود، از طریق سرریز جمع آوری شده و توسط لوله کشی به سمت بخش های تصفیه هدایت می شود.

پرفروش ترین برندهای پمپ استخر

امروزه برندهای متنوعی اقدام به تولید انواع مختلف پمپ تصفیه استخر نموده اند که در این بین برندهای ایرانی با داشتن قیمت مناسب تر، محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند؛ از جمله پمپ استخر نوید موتور که طرفداران بسیاری در بازار ایران به خود اختصاص داده است. پمپ های استخر لئو نیز که از محصولات مرغوب کشور چین است، از مقبولیت بسیاری در بین مصرف کنندگان برخوردار است که نمونه آن پمپ استخر لئو مدل XKP در هایپر صنعت فامکو قابل عرضه به مشتریان گرامی می باشد.

پمپ استخر چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است؟

نحوه انتخاب بهترین پمپ استخر

در بازار فعلی که برندهای متنوع ایرانی و خارجی اقدام به تولید پمپ های استخر نموده اند، معمولا پمپ های استخر با توان های بالاتر که برق کمتری مصرف می کنند، سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص داده اند اما لزوما این پمپ ها، بهترین گزینه متناسب با نیاز شما نیستند. از آنجا که یک انتخاب نادرست ممکن است با صرف هزینه گزافی همراه باشد، لذا ذکر این نکته ضروری است که در صورتی که قصد خرید پمپ استخر دارید، لازم است با توجه به محاسبات حجم آب استخر، هد و دبی مورد نیاز و پس از مشورت با کارشناسان متخصص، اقدام به خرید نمایید. شما عزیزان می توانید جهت بررسی مشخصات فنی انواع پمپ استخر به وبسایت هایپر صنعت فامکو مراجعه کنید یا با کارشناسان فنی این مجموعه تماس حاصل نمایید. فامکو این امکان را فراهم آورده تا با بهترین قیمت پمپ استخری و در سریع ترین زمان، محصول مورد نیاز خود را از یک مجموعه حرفه ای و مطمئن خریداری نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1700888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =