۳ نفر
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
۱۰ نکته مراقبت از پوست در فصل پاییز

با توجه به شرایط آب و هوایی، روتین مراقبت از پوست نیز باید تغییر کند که استفاده از محصولات برندی معتبر و شناخته شده از موارد بسیار حائز اهمیت است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است شما نیاز به تعویض برخی از محصولات مراقبت از پوست داشته باشید؛ مانند جوش های پوستی ناشی از تغییرات هورمونی، خشکی ناشی از افزایش سن، حساسیت به دلیل ایجاد شرایط جدید پوست و غیره. یک دلیل رایج برای به روزرسانی رژیم مراقبت از پوست، تغییر آب‌وهوا یا فصل است. به شرایط آب‌وهوایی در تابستان دقت کنید؛ دمای بالای هوا و رطوبت، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و تهویه هوای داخلی فراوان. حال آن را با شرایط آب‌وهوایی در پاییز مقایسه کنید؛ هوای سرد، بارش باران، روزهای کوتاه‌تر، باد بیش‌تر، کاهش سطح رطوبت و وجود وسیله‌های گرمایشی بیش‌تر در داخل خانه. همانطور که محیط اطراف شما تغییر می‌کند، روتین مراقبت از پوست شما نیز باید تغییر کند.

آب‌وهوای پاییز چه تاثیری بر سلامت پوست دارد؟

آب‌وهوای پاییز بسته به محل زندگی شما می‌تواند متفاوت باشد. برای کسانی که در آب‌وهوای بیابانی زندگی می‌کنند، پاییز اساساً یک نسخه خنک‌تر از تابستان است. برای کسانی که در آب‌وهوای قطبی زندگی می‌کنند، پاییز نسخه کمی گرم‌تر از زمستان است. مهم نیست در کجا زندگی می‌کنید، ماه‌های پاییز معمولاً خنک‌تر و البته خشک‌تر از تابستان هستند. آن‌ها همچنین یک قدم به روزهای خشک زمستانی نزدیک‌ترند، بنابراین این دوران، زمانی ضروری برای مراقبت بیش‌تر از پوست محسوب می‌شود.

۱۰ نکته ضروری مراقبت از پوست برای پاییز

روتین مراقبت از پوست پاییزی خود را با این نکات مراقبت از پوست برای پاییز تغییر دهید.

۱. هیدراته بمانید

آب‌وهوای پاییز می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد و پوست شما با کم‌رنگ شدن تابستان به رطوبت بیش‌تری نیاز دارد. همانطور که سطح دما و رطوبت به تدریج کاهش می‌یابد، میزان رطوبت پوست شما نیز افت می‌کند. این اتفاق می‌تواند منجر به خشکی ناخوشایندی در سطح پوست شما شود. از طرفی همانطور که پوست شما خشک‌تر می‌شود، سموم اضافی برای جبران کاهش چربی ترشح می‌شود که در نهایت بروز جوش و آکنه را در پی دارد. با آبرسانی پوست خود از داخل به بیرون، از ایجادشدن خشکی و جوش جلوگیری کنید. منظور از این نوع آبرسانی نوشیدن آب بیش‌تر، مصرف غذاهایی که آبرسان هستند، سرمایه‌گذاری روی یک مرطوب‌کننده و استفاده از سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های آبرسان است. در همین زمینه مرطوب‌کننده‌های برندهای آمبرلا، کامان و دافی، محصولاتی از هلدینگ سیلانه سبز هستند که بهترین کیفیت و فرمولاسیون را دارند و به تمامی مصرف‌کنندگان ایرانی توصیه می‎شوند.

کرم مرطوب کننده آمبرلا

۲. به التهاب صورت توجه کنید

قرمزی می‌تواند یک عارضه برای پوست‎های حساس در این فصل باشد و برای رفع آن باید از محصولات مراقبت‌ پوستی بسیار ملایم استفاده کنید که دارای مواد فعال و ضد التهابی هستند و برای تسکین پوست ساخته شده‌اند. ترکیبات طبیعی که التهاب پوست را کمتر می‌کنند، شامل بابونه، گل ختمی و آلوئه‌ورا می‌شوند.

۳. SPF را فراموش نکنید

یکی از نکات ضروری که آکادمی پوست آمریکا به آن اشاره کرده، استفاده از ضدآفتاب به صورت روتین و هرروزه است. هر زمانی که بیرون هستید، باید از ضدآفتاب استفاده کنید. حتی زمانی که باد، برف و باران می‌بارد. علاوه بر این شما به SPF نیاز دارید زیرا نور خورشید از آسمان ابری نفوذ می‌کند و از آب منعکس می‌شود. ضدآفتاب از آفتاب‌سوختگی و آسیب رادیکال‌های آزاد که سرعت پیری پوست را افزایش می‌دهند نیز جلوگیری می‌کند. ضدآفتاب مناسب خود را از شرکت های معتبر لوازم بهداشتی تهیه نمایید.
شرکت تولیدی و بازرگانی سیلانه سبز با مدیریت مازن حریری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است که قدمت و سابقه درخشانی در این عرصه دارد. این شرکت، توسط گروهی از محققان و مبتکران، طیف وسیعی از محصولات آرایشی و بهداشتی درجه یک را در سبد کالایی خود قرار داده است و ما هم می‌توانیم با خیال راحت، استفاده از محصولات این شرکت را به شما پیشنهاد دهیم.

۴. لایه‌بردارها را دور بریزید

مواد لایه‌بردار مانندAHA ها وBHA ها می‌توانند برای پوست مضر باشند. آن‌ها اگرچه فواید زیادی دارند اما همچنین می‌توانند حساسیت، تحریک‌پذیری و قرمزی را در فصول خشک سال افزایش دهند. در طول ماه‌های پاییز که پوست تغییرات زیادی را تجربه می‌کند، بهتر است که استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی و سایر مواد فعال قوی را کاهش دهید.

۵. لب ها نیز به توجه نیاز دارند

یکی از اولین علائم مرتبط با پوست که بسیاری از افراد هنگام تغییر فصل با آن مواجه می‌شوند، ترک‌خوردن لب‌ها است. با مراقبت از لب‌های خود، از خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کنید. بالم لب را همیشه در کیف یا جیب خود نگه دارید و در طول روز از آن استفاده کنید. بالم‌ لب‌های نه‌تنها لب‌های شما را آب‌رسانی می‌کنند، بلکه بسیاری از آن‌ها حاوی مواد محافظتی هستند که در برابر آلودگی‌ها و اشعه‌های خورشید مفیدند. خرید بالم‌ لب‌های کامان از زیرمجموعه‌ی سیلانه سبز و تحت نظارت مازن حریری و تیم متخصصش، پیشنهاد ما به شماست.

بالم لب کامان

۶. لوسیون بدن ضروری است

روتین‌های مراقبت از پوست اغلب حول محور صورت می‌چرخد اما ضروری است که مراقبت از پوست بدن را هم فراموش نکنید. زمانی که روزهای گرم تابستان جای خود را به روزهای سرد پاییزی می‌دهند، مصرف لوسیون بدن به امری ضروری بدل می‌شود. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده بدن، درست زمانی است که از حمام خارج می‌شوید؛ زمانی که پوستتان هنوز مرطوب است، مقدار زیادی لوسیون بدن را روی پوست خود بمالید تا از خشکی دست‌ها، آرنج‌ها، زانوها و پاها در پاییز رنج نبرید.

۷. از مواد پاک‌کننده‌‍ پوست استفاده نکنید

آخرین کاری که باید در پاییز با پوست خود انجام دهید، استفاده از مواد پاک‌کننده پوست است. این‌ها رطوبت باقی‌مانده پوست شما را از بین می‌برند و حساسیت به خشکی و کم‌آبی را افزایش می‌دهند. سعی کنید مصرف شوینده‌ها را در فصول سرد سال به حداقل برسانید.

۸. از یک پاک‌کننده آبرسان استفاده کنید

یک پاک کننده خوب باید تجمع کثیفی، چربی اضافی و حتی سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در طول روزهای سردتر در پاییز، نیازی نیست از شر تمام چربی‌های طبیعی پوست خود خلاص شوید. آن‌ها به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند. از مصرف پاک‌کننده‌های کف‌دار خودداری کنید زیرا پوست را بیش‌تر خشک می‌کنند. در عوض، یک پاک‌کننده کرمی یا یک پاک‌کننده مبتنی بر روغن را برای افزایش آبرسانی در شروع روتین مراقبت از پوست در روز پاییزی خود انتخاب کنید.

۹. به استفاده از روغن‌های صورت بله بگویید

روغن‌های صورت می‌توانند در تابستان احساس چربی و سنگینی بیش از حد به پوست شما بدهند اما برای استفاده در پاییز مفیدند. این یک راه عالی برای بازگرداندن تعادل رطوبت در ماه‌های خشک است.

۱۰. با مواد تحریک‌کننده خداحافظی کنید

افرادی که پوست حساس، پوست واکنش‌پذیر و بیماری‌های پوستی مانند اگزما دارند، در پاییز بیش‌تر اذیت می‌شوند و احساس سوزش دارند. یکی از راه‌های کاهش سوزش پوست در پاییز، پرهیز از مصرف مواد تحریک‌کننده است. این ممکن است بسته به درجه‌ی حساسیت پوست، از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از ترکیبات تحریک‌کننده شامل عطر، الکل، اسیدهای قوی، سولفات‌ها و اسانس‌ها هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =