مواضع متفاوت خاتمی، احمدی نژاد، روحانی و رئیسی درباره حجاب

اقتصادنیوز نوشت: به بهانه پررنگ شدن موضوع سختگیری‌ها درباره حجاب، به اظهار نظر روسای جمهور در ارتباط با این موضوع نگاهی می‌اندازیم.

موضوع حجاب و برخوردهای سختگیرانه این روزها نقل داغ بسیاری از محافل است و سخنرانی‌ها و اظهار نظرها در مدح و ذم اقدامات قهری بازار پر رونقی در رسانه‌ها دارد. البته این موضوع تنها در این مقطع مطرح نبوده و با گرم شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری این بحث بیشتر از هر زمان دیگری جایگاه و پایگاهی پیدا می‌کند و کاندیداهای انتخاباتی نظرات متفاوت‌تری درباره حجاب در میتینگ‌های انتخاباتی‌شان ارائه می‌کردند.

به این بهانه نگاهی می‌کنیم به اظهارات سیدمحمد خاتمی، محمود احمدی،نژاد، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی درباره مسئله حجاب.

مشکل این نیست که زنان چگونه لباس می‌پوشند

سید محمد خاتمی در سال ۷۹ در اظهار نظری که روزنامه همبستگی آن را منتشر کرد درباره حجاب زنان گفت: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند ؛ مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند .

البته خاتمی در یک جلسه سخنرانی در اولین سالگرد دوم خرداد به موضوع دین و آزادی می‌پردازد و می‌گوید: «اگر دین هم در برابر آزادی قرار بگیرد، این دین است که باید محدود شود نه آزادی.»

مشکل کشور ما مدل موی جوانان است ؟

محمود احمدی‌نژاد یکی از روسای جمهور برخاسته از جناح راست است که قبل از انتخابات شعارهای روشنفکرانه‌ای درباره مسئله حجاب سر داد. البته در ۸ سال سکان‌داری‌اش گشت ارشاد ظهور و بروز بیشتری داشت.

او در یک گفت و گوی تلویزیونی در مقابل دوربین صدا و سیما گفت: چرا واقعا مردم رو کوچک میکنیم آیا شان دولت این است؟

حجاب برای حمایت از زنان بوده، اما طوری رفتار شده که انگار چماقی‌ست بر سر آن‌هاست

حسن روحانی: کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است

روحانی که در سال ۹۲ سکان قوه اجرایی را به دست گرفت نظری متفاوت‌تر از آنچه در اویل پیروزی انقلاب داشت ارائه کرد.

او در سال ۹۷ در جمع مدیران ارشد وزارت ارتباطات با بیان این که در بحث حجاب ما اول از زنان شروع می‌کنیم در حالی که قرآن اول از مردان شروع می‌کند، گفت: حجاب در قرآن برای حمایت از زنان است ولی ما کاری کردیم که گویی حجاب چماقی بر سر زنان است.

حجاب باید به وزارت ارشاد سپرده شود نه وزارت کشور

ابراهیم رئیسی نیز که این روزها دستوراتش درباره برخورد با حجاب جنجال برانگیز شده است پیش از انتخابات شعارهایی از جنس فراهم کردن بستر فرهنگی برای ترویج حجاب سخن می‌گفت.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =