در یک رخداد تاریخی مسیحیان در بریتانیا اقلیت شدند!

یورونیوز نوشت: نتیجه سرشماری سال ۲۰۲۱ در بریتانیا نشان می‌دهد که پیروان دین مسیحیت برای اولین بار در انگلستان و ولز در اقلیت قرار گرفته‌اند. 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز فارسی، داده‌های دفتر ملی آمار در بریتانیا که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از جمعیت انگلستان و ولز خود را مسیحی معرفی کرده‌اند. بنا به همین داده‌ها ۴۶.۲ درصد جمعیت انگلستان خود را مسیحی می‌داند. این رقم در سرشماری یک دهه پیش ۵۹.۳ درصد بود.

تعداد افرادی که در انگلستان خود را مسلمان می‌دانند به ۶.۵ درصد رسیده است. این در حالی است که این رقم یک دهه پیش ۴.۹ درصد بود.

این در حالی است که بیش از یک سوم جمعیت انگلستان (۳۷ درصد) در سرشماری اعلام کرده‌اند که پیرو هیچ کدام از ادیان نیستند. این رقم در سرشماری سال ۲۰۱۱ تنها ۲۵ درصد بود.

مسیحیان در حالی در انگلستان و ولز به اقلیت مذهبی تبدیل شده‌اند که دین رسمی کشور مسیحیت است و پادشاه بریتانیا رئیس کلیسای عالی انگلستان محسوب می‌شود.

بررسی داده‌های منتشرشده نشان می‌دهد که تعداد افراد «بدون دین» در مناطقی از انگلستان و ولز که جمعیت سفیدپوست بیشتری دارند بیشتر از مناطقی است که اقلیت‌های قومی حضور پررنگی دارند.

کنشگران سکولاریست (مدافع جداانگاری دین از سیاست) در بریتانیا به دنبال انتشار داده‌های دفتر ملی آمار این کشور خواستار تجدیدنظر در نقش و اهمیت دین در امور جامعه شده‌اند. دولت بریتانیا هزینه مدارس کلیسای انگلستان را تامین می‌کند و اسقف‌های انگلیکان عضو مجلس اعیان یا مجلس لردها هستند.

داده‌های سرشماری در دو بخش دیگر بریتانیا یعنی اسکاتلند و ایرلند شمالی به طور جداگانه از انگلستان و ولز منتشر خواهد شد.

۶۵۶۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    11 0
    اگر این روند پیش برود در آینده نزدیک انگلیس کشوری آتئیست خواهد بود