رایزنی‌های نجفی در هلند برای حل مشکل دارو و درمان جانبازان شیمیایی

ایرنا نوشت: رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان که به لاهه (هلند) سفر کرده است، در ملاقات با «فرناندو آریاس» مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پیرامون مشکل تامین دارو و درمان جانبازان شیمیایی رایزنی کرد.

 معاون وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه کشورمان، یادآور شد که تحریم‌های مذکور دسترسی جانبازان شیمیایی کشورمان به تجهیزات و داروهای مورد نیاز را با مشکل روبرو ساخته است.

وی همچنین تاکید کرد که وضع چنین تحریم های غیرانسانی‌ مغایر با مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و حقوق بین الملل است و باید سریع رفع شوند.

نجفی همچنین ضمن تشکر از مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی بابت تلاش هایی که در گذشته برای دسترسی کامل مصدومین شیمیایی کشورمان به دارو و تجهیزات مورد نیاز و بی‌اثر کردن تحریم های ظالمانه به عمل آورده است، از وی خواست تا به مساعی جمیله خود با قوت بیشتری ادامه دهد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در بیست و هفتمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی به هلند سفر کرده است. وی پیشتر با ایراد سخنانی در این اجلاس گفته بود: ایران به عنوان بزرگترین قربانی استفاده سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر، عاملان و حامیان این جنایت را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =