احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب در قزوین

همزمان با آغاز ماه‌های سرد سال و کاهش دما، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نسبت به احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب به مشترکین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عین‌اله رمضانی، معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان قزوین در تشریح این خبر اظهار کرد: احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب در سرمای شدید وجود دارد و لذا از مردم می‌خواهیم تا نسبت به استفاده از پوشش‌های مناسب برای عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

او افزود: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت، البسه فرسوده و… در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام‌هایی است که شهروندان و روستانشینان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورها انجام دهند.

رمضانی گفت: در زمان بروز یخ‌زدگی از انجام کارهایی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری کرده و برای خارج کردن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخارشو استفاده شود.

این مسئول ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از بازگذاشتن شیر آب برای پیشگیری از یخ‌زدگی، توضیح داد: ترکیدگی کنتورها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدرروی حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به وسیله روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان یاد آوری کرد: مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان با شماره تماس۱۲۲ پاسخگوی سوال‌ها و راهنمایی همشهریان بوده و در روستاها نیز اهالی می‌توانند از خدمات آبدار روستای خود استفاده کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1702390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =