محاکمه استوار نیروی انتظامی به اتهام شلیک مرگبار به راننده ای که به فرمان ایست توجه نکرد

ایران نوشت:پاییز سال گذشته مرد جوانی در جریان یک تعقیب و گریز پلیسی با شلیک گلوله یکی از مأموران از ناحیه کتف مجروح شد.

پس از انتقال وی به بیمارستان ساعاتی بعد به خاطر شدت جراحات وارده تسلیم مرگ شد.

با مرگ مرد جوان، مأمور شلیک‌کننده مورد تحقیق قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: در حال گشتزنی در خیابان بودیم که به راننده خودروی پژو 405 مشکوک شدیم و از او خواستیم توقف کند اما وی پس از اخطار ما سرعتش را زیاد و فرار کرد. او را تعقیب کردیم تا اینکه راننده وارد اتوبان همت شد و برخلاف مسیر حرکت خودروها به فرار ادامه داد. بر اساس قانون به‌کارگیری اسلحه در ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردم تا خودرواش را متوقف کند اما راننده بدون توجه به تیرهوایی و دستور ایست به حرکتش ادامه داد و در نهایت گلوله‌ای به سمت لاستیک خودرو شلیک کردم که خودرو از مسیر منحرف شد و به گاردریل برخورد کرد و ایستاد.
در ادامه از خودرو پیاده شدیم و دیدیم راننده خودرو از ناحیه کتف گلوله خورده و به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم و او به بیمارستان منتقل شد.

شکایت از مأمور پلیس
پس از مرگ مرد جوان، اولیای‌دم او شکایت کردند و با این شکایت، مأمور پلیس بازداشت شد. وی ضمن تکرار اظهاراتش عنوان کرد: قصد کشتن او را نداشتم ضمن اینکه پس از توقف خودرو از داخل خودروی او مقداری مواد مخدر پیدا کردم که ضمیمه پرونده شده است.
در حالی که کارشناسان اعلام کرده بودند هنگام گشت پلیس لازم است مأموری با درجه ستوان یکم در خودرو حضور داشته باشد و از آنجایی که مأمور شلیک‌کننده درجه استواری داشته و با خودروی سمند معمولی بدون چراغ گردان پلیس وارد عملیات شده است، برای او به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه دادگاه اولیای‌دم بازهم درخواست قصاص کردند، سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: وقتی مقتول به علامت ایست ما توجه نکرد، یک تیر هوایی شلیک کردم و بعد از آن‌هم ۸ گلوله به قصد سوراخ کردن لاستیک خودرواش شلیک کردم که متأسفانه یکی از گلوله‌ها کمانه کرد و به کتف او خورد. قصدی برای کشتن او نداشتم و نمی‌خواستم او را بزنم. در بررسی خودروی وی هم مقداری مواد مخدر و یک قبضه چاقو بود.
پس از آن سرباز وظیفه‌ای که در صحنه حادثه حضور داشت و راننده سمند بود به‌عنوان شاهد به جایگاه رفت و گفت: آن شب کنار استوار بودم اما ندیدم در ماشین مقتول چاقو و مواد مخدر باشد. استوار چند بار دستور ایست داد و وقتی هم دید راننده توقف نمی‌کند، شروع به شلیک کرد.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به اظهارات متهم از کارشناسان اسلحه‌شناسی خواستند بار دیگر نحوه شلیک گلوله مورد بررسی قرار گیرد تا روشن شود گلوله به صورت مستقیم به قربانی شلیک شده یا طبق ادعای متهم گلوله پس از کمانه کردن به کتف مقتول خورده است تا بر اساس نظر کارشناسان اسلحه‌شناسی بتوانند حکم متهم را صادر کنند.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =