انتقاد تند انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها از آیین‌نامه انضباطی ابلاغی / وارد حوزه جرم‌انگاری شده اند / کمترین حقوقی برای دانشجویان، قائل نشده‌اند

جماران نوشت:انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها هشدار داد: متاسفانه مرجع تصویب با فراتر رفتن از حدود اختیارات و صلاحیت خویش، به حیطه قانونگذاری وارد شده و اقدام به جرم انگاری و تعیین مجازات و تعیین صلاحیت کرده است.

انتقاد انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها از تصویب شیوه نامه جدید اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان: موج جدیدی از نادیده انگاری و تضییع حقوق دانشجویان رقم خورده است
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در بیانیه ای اعلام کرد: متاسفانه با تصویب شتابزده شیوه نامه جدید اجرائی آئین نامه انضباطی دانشجویان موج جدیدی از نادیده انگاری و تضییع حقوق دانشجویان رقم خورده است.
شیوه نامه پیشین، به اندازه کافی، به جهت نادیده گرفتن حقوق دانشجو در فرآیند رسیدگی انضباطی و عدم توجه شورای های بدوی و تجدیدنظر به رعایت آن مورد انتقاد بود.
متاسفانه در شیوه نامه اجرائی جدید که در تاریخ یکم آذر ۱۴۰۱ با امضای وزاری «علوم، تحقیقات و فناوری» و « بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» جهت اجرا به دانشگاهها ابلاغ گردیده ، برای دانشجو، در حد یک متهم عادی هم که از حقوق و تشریفات مندرج در قانون اساسی و قانون آئین دادرسی کیفری برخوردار است، حقوقی قائل نشده است.
همچنین، با آن که شیوه نامه اجرائی باید جنبه شکلی داشته باشد متاسفانه مرجع تصویب با فراتر رفتن از حدود اختیارات و صلاحیت خویش، به حیطه قانونگذاری وارد شده و اقدام به جرم انگاری و تعیین مجازات و تعیین صلاحیت کرده است.
بیشتر بخوانید:
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =