۱۳ نفر
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
با کرایه خودرو دیگر ماشین نخرید!

با توجه به تورم و اوضاع اقتصادی حاکم در کشور، اتومبیل شخصی به یک سرمایه باارزش تبدیل شده است.

استهلاک ماشین، هزینه زیادی برای صاحب خودرو دارد و استفاده مداوم از ماشین شخصی باعث کاهش عمر آن می‌شود. با این وجود کرایه خودرو بهتر است یا خرید خودرو؟ پاسخ به این سوال برای افراد مختلف، متفاوت است. چرا که هر کسی ملاک‌های شخصی خود را دارد اما می‌توان گفت که در بعضی از موارد شرایط اجاره خودرو بهتر و به صرفه تر از خرید خودرو است و مزیت‌های بیشتری برای فرد دارد. در ادامه این مطلب به بررسی مزایای کرایه خودرو و معرفی مجموعه‌ای مطمئن برای اجازه خودرو می‌پردازیم.

آیا کرایه خودرو به صرفه تر از خرید آن است؟

در شرایط اقتصادی فعلی کشورمان خرید خودرو مانند سرمایه گذاری می‌ماند اما در مواردی مانند جلوگیری از استهلاک خودرو و سفر بدون ماشین شخصی، داشتن خودرویی لوکس برای مراسمات خاص و... کرایه خودرو به صرفه تر است.

برای پاسخ به این سوال لازم است تا در ابتدا با مزایای کرایه خودرو آشنا شوید و سپس بر اساس ملاک‌ها و نیازهایتان تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

کرایه خودرو برای رفت و آمد روزانه

رفت و آمد در کلان شهرهایی مانند تهران زمان زیادی می‌برد و از طرفی استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیز باعث از دست رفتن زمان بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی کرایه خودرو بهترین راه حل است. اگر نمی‌خواهید خودروی گران قیمت خود را برای کارهای روزمره استفاده کنید، می‌توانید یک خودروی سواری ارزان قیمت و مناسب برای رفت و آمدهای درون شهری کرایه کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه کارهای روزانه خود را بدون معطلی انجام داده‌اید، در هزینه‌های استهلاک خودروی شخصی شما نیز صرفه جویی شده است.

امکان اجاره ماشین برای چند ماه

همانطور که می‌دانید هزینه‌های کرایه اتومبیل از خرید همان ماشین کمتر است. اگر برای یک سفر یا یک قرار روزانه به اتومبیل شخصی نیاز دارید اما بودجه کافی برای خرید یک ماشین را ندارید، به سادگی می‌توانید حتی برای یک روز یک خودرو کرایه کنید و به کارهای‌تان رسیدگی کنید. همچنین می‌توانید برای سفرهای طولانی مدت یا ماموریت‌های کاری چندماهه نیز از یک اتومبیل کرایه‌ای استفاده کنید.

با کرایه خودرو دیگر ماشین نخرید!

کرایه خودرو در یک شهر و تحویل آن در شهری دیگر

برخی از افراد ترجیح می‌دهند با هواپیما یا قطار سفر کنند اما بعد از رسیدن به محل مورد نظر، نیاز به وجود یک اتومبیل شخصی را احساس می‌کنند چرا که رفت و آمد با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی در طول سفر کار سخت و پر هزینه‌ای است. در نتیجه بهترین راه این است که یک خودرو کرایه کرد. شما می‌توانید به راحتی در هر شهری که هستید، به وب سایت یک آژانس اجاره دهنده خودرو مطمئن مراجعه کنید و ماشین مورد نظر خود را کرایه کنید.

استفاده از خودروهای متنوع

یکی از مهم ترین مزایای کرایه اتومبیل این است که افراد می‌توانند با اتومبیل‌های متنوعی که می‌خواهند، رانندگی کنند. شاید در حال حاضر بودجه کافی برای پرداخت هزینه یک ماشین لوکس را نداشته باشید اما به راحتی و از طریق کرایه ماشین می‌توانید با خودرو دلخواه‌تان رانندگی کنید. همچنین می‌توانید هر چند وقت یک بار نوع ماشین خود را تغییر دهید و به راحتی رانندگی با هر نوع ماشین ایرانی و خارجی را تجربه کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد برای جشن عروسی یا دیگر جشن‌هایی که لازم است در آن‌ها با بهترین خودروها حضور داشته باشند، اتومبیل اجاره می‌کنند.

عدم پرداخت هزینه‌های خرابی ماشین و بیمه

یکی دیگر از دلایلی که نشان می‌دهد کرایه خودرو به صرفه تر از خرید خودرو است، این است که اتومبیل‌هایی که اجاره می‌کنید قبل از آن که به شما تحویل داده شوند، به طور کامل بررسی شده‌اند و هیچ ایراد و خرابی ندارند. همچنین اغلب شرکت‌های اجاره دهنده خودرو تمام هزینه‌های مربوط به بیمه را پرداخت می‌کنند.

اجاره خودرو با راننده

اگر حوصله رانندگی ندارید و ترجیح می‌دهید فرد دیگری به جای شما رانندگی کند، به سادگی می‌توانید خودروی مورد نظرتان را همراه با راننده کرایه کنید.

دریان سفر امید، روشی مطمئن برای اجاره خودرو

اگر به دنبال یک موسسه معتبر برای کرایه خودرو هستید، از دریان سفر امید کمک بگیرید. این مجموعه با کرایه انواع اتومبیل ایرانی، خارجی، لوکس و VIP با نرخ مصوب برای شما خاطره خوبی از اجاره خودرو را به یادگار می‌گذارد. دریان سفر امید همواره با رویکرد اعتماد به مشتری می‌کوشد تا بهترین‌ها را برای مشتریان در زمینه اجاره خودرو فراهم کند تا همگان بتوانند بدون دردسر و داشتن مشکل خودرو مد نظر خود را کرایه کنند.

این شرکت دارای پشتیبانی 24 ساعته است و رانندگانی مجرب برای ارائه خدمات به شما عزیزان در سراسر کشور دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات و تعرفه‌های دریان سفر امید می‌توانید با شماره 02144117450 تماس حاصل کنید یا به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

با کرایه خودرو دیگر ماشین نخرید!

چرا نباید از شرکت‌های نامعتبر خودرو کرایه کرد؟

به دلیل تقاضای بالای کرایه خودرو، شرکت‌های بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و موسسات غیر معتبر نیز به تعداد قابل توجهی رسیده‌اند و برای کسب سود بیشتر دست به کلاهبرداری می‌زنند. مشکلاتی که کرایه خودرو از یک شرکت نامعتبر برای شما به همراه دارد، می‌تواند شما را از کار و زندگی بیندازد. حتی در صورتی که مشکلی کوچک برایتان رخ بدهد، باز هم باید به دادگاه و مراجع قضایی رفت و آمد کنید. کرایه خودرو از موسسه‌های نامعتبر معایب بسیاری دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

پرداخت هزینه اضافی

زمانی که از شرکت‌های معتبر اتومبیل کرایه می‌کنید، دیگر نیازی نیست نگران هزینه پرداختی باشید، زیرا این شرکت‌ها هزینه اجاره خودرو را طبق تعرفه دریافت می‌کنن اما در شرکت‌های نامعتبر، هیچ پایبندی نسبت به تعرفه‌های قانونی وجود ندارد و مدیریت موسسه بر اساس سلیقه خود هزینه کرایه هر یک از خودروها را مشخص می‌کند.

کرایه خودروهایی با وضعیت نامناسب

از ویژگی‌های ماشین‌های موسسات اجاره خودرو نامعتبر می‌توان به مواردی نظیر کثیفی فضای داخلی خودرو، ظاهر کهنه و وضعیت فنی نامناسب اشاره کرد. این شرکت‌ها در تلاش‌اند تا از هر خودرو بیشترین درآمدزایی ممکن را داشته باشند و به همین دلیل خودروهایی که مدام در حال تردد هستند و استهلاک بالایی دارند را نیز به مشتریان کرایه می‌دهند.

عدم سرویس به موقع خودروها و توجه نکردن به وضعیت ظاهری ماشین‌ از دلایلی است که توصیه می‌شود از شرکت‌های نامعتبر خودرو اجاره نکنید.

عدم بازگشت مدارک و ودیعه

زمانی که یک شرکت نامعتبر را برای کرایه خودرو انتخاب می‌کنید، باید نگران وضعیت مدارک خود باشید. بارها دیده شده که شرکت‌های نامعتبر با دریافت اسناد ارزشمند و اجاره طولانی مدت خودرو، به جعل و سوء استفاده از سند می‌پردازند. همچنین برخی موسسات به دلیل مشکلات و اختلافاتی که با مشتری پیدا می‌کنند، اسناد و مدارک را برنمی‌گردانند.

صحنه سازی و مقصر نشان دادن مشتری

برخی از موسسات غیر مجاز برای کسب درآمد بیشتر، با صحنه سازی تصادف یا تخلفات رانندگی، مشتری را مجبور می‌کنند که هزینه‌ای را به عنوان جریمه یا خسارت بپردازد. در شرایطی که مشتری از چنین موسساتی یک خودرو لوکس و گران قیمت اجاره ‌کند، مبلغ خسارت میزان قابل توجهی خواهد بود.

با کرایه خودرو دیگر ماشین نخرید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =