روزنامه روزگار در گزارشی با عنوان «بازیگر تواب یا تماشاگر ساکت» به تحلیل نقش اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم پرداخت و نوشت:

به وضوح سه جریان راست سنتی، راست تندرو و راست دولتی برای انتخابات مجلس نهم شکل گرفته است. اما آنچه مشخص است اینکه قرار نیست در مجلس نهم و شاید حتی در ریاست جمهوری یازدهم، این جناح جایی را برای رقیب سیاسی خود در ارکان قدرت در نظر بگیرد و برای همین هر سه جریان اصولگرا، بر سر ممنوعیت اصلاح طلبان از ورود به عرصه سیاست، وحدت نظر دارند.

برای همین است که برای ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخابات شروطی چون برائت از مسائل پس از انتخابات را مطرح می​کنند. چون اگر اصلاح​طلبان واقعی وارد عرصه شوند، باید به رسم دیرین اصولگرایی، جناح راست برای پیروزی در انتخابات تن به وحدت بدهد و این به معنای کاهش سهم جناح راست از کرسی​های مجلس خواهد بود. اصلاح طلبان در این میدان می توانند تماشاگرانی باشند که شاید از پیروزی یکی از شاخه​های جناح راست، کمتر از پیروزی دیگر گروه​ها متضرر شوند و به همین قدر از سهم خود در انتخابات مجلس نهم خشنود باشند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    شنیدین میگن بازی دو سر باخت این مسئله ای که گفتین یک بازی سه سر برد برای اصلاح طلبان است چرا چون اولا حضور کمتر محبوبیت بیشتر دوما"عدم شرکت منجر به انجام مناظرات غیر رسمی میان گروهی خواهد شد واین ماهیت واقعی اصولگرایان رابه منصه ظهور میکشه البته این ماهیت سالهاست که برای مردم هویداست سومین ومهترین علت برد تعداد شرکت کننده در انتخابات است
  • عادل المهدي IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    دوره اصلاحات سپري شده و مردم حامي اصلاح طلبان اكنون فقط به تغيير فكر ميكنند نه اصلاحات و زماني اقدام خواهند كرد كه شرايط مناسب جهاني و داخلي بوجود آيد.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    بهتر كه از شركت اصلاح طلبان جلوگيري شود . و دايره خوديها هر روز تنگ تر شود . اگر در انتخابا ت مجلس كليه اصلاح طلبان حذف شوند . در دوره هاي بعد بخشي از اصول گرايان معتدل حذف مي شوند . دايره تنگ تر مي شود و اين بهتر است .
  • بابک US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    تنها راه رونق انتخابات حضور اصلاح طلباس
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    من هم با نظرات شما موافقم! بهتره اصلاح طلبان عطای سیاست را به لقایش ببخشند و تماشاگر جدالهای درون گروهی اصولگرایان باشند!
  • یک طرفدار همیشگی اصلاحات IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    بهتره اصلاح طلبان در این انتخابات شرکت نکنن.چون حالا اونا از هم گسیخته تر از اینی هستن که بخوان حضور قدرتمند در انتخابات مجلس داشته باشن.اما اونا وقت دارن تا انتخابات ریاست جمهوری آینده سر سامانی به خودشون بدن و روی شخص خاصی اجماع بکنن و به این ترتیب اول دولت و در گام بعد مجلس و به دست بگیرن.
  • عبداله GB ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    بازیگر ساکت خواهند بود.