عکس | یک هواپیمای عمود پرواز جالب با سرعت و برد خیره‌کننده

گجت‌نیوز نوشت: هواپیمای عمودپرواز (VTOL) شرکت آئورا ایرو اسپیس با حداکثر سرعت ۸۲۰ کیلومتر بر ساعت، قادر به پیمایش بیش از نیمی از مسافت جهان است.

شرکت هوافضای Aura Aerospace، ابتکاری جالب و جدید در زمینه تحرک هوایی پیشرفته را ارائه کرده است. بال‌های این هواپیمای رنجر پنج نفره، پس از تا شدن شبیه به شاتل دارث‌ویدر به‌نظر می‌رسند. سازندگان هواپیمای VTOL ایرو اسپیس هم‌چنین مدعی شدند که حتی با قابلیت نشست و برخاست عمودی نیز این وسیله می‌تواند با برد بیش‌تری نسبت به هر هواپیمای معمولی دیگری پرواز کند.

بیشتر بخوانید:

توضیح اینکه آئورا دقیقا چطور چنین فرمولی را به‌دست آورده، ساده است. فرآیند برخاست و فرود عمودی هواپیمای VTOL ایرو اسپیس، با استفاده از یک سیستم اکتاکوپتر کواکسیکال، به‌وسیله هشت ملخ دو پره‌ای ۱۷۸ سانتی‌متری که در جلو و عقب بال بزرگ متصل شده‌اند، تکمیل می‌شود. این سیستم با پیاده و سوار کردن شما، هنگامی‌که در هوا معلق هستید و بال‌های آن با عرض کامل ۲۳ متر جمع شدند، یک جفت موتور جت توربوفن را برای ایجاد نیروی رانش به جلو، وارد عمل خواهد کرد.

هم‌چنین در پرواز کروز که به‌طور کامل توسط بال‌ها پشتیبانی می‌شوند، ملخ‌ها به آرامی متوقف شده و با استوانه پشتیبانی خود در یک ردیف جای می‌گیرند و پانتون‌های جمع‌شونده کمی بیرون می‌آیند تا به‌منظور کاهش اصطکاک، روی ملخ‌های جمع‌شده را بپوشانند. با این تجهیزات جالب، هواپیمای VTOL ایرو اسپیس می‌تواند به حداکثر سرعت ۸۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد که تنها اندکی کندتر از متوسط سرعت هواپیماهای مسافربری است. هم‌چنین ارتفاع پروازی این رنجر نیز ۳۰۵۰ متر برآورد می‌شود.

به‌گفته آئورا، هواپیمای VTOL ایر اسپیس، با مخازن پر از سوخت، می‌تواند محدوده پیمایشی ۱۸۰۰۰ کیلومتری یا ۲۲ ساعت پرواز بی‌وقفه را ارائه دهد. در مقام مقایسه، برد یک ایرباس A۳۸۰ معمولی با ظرفیت کامل مسافر، حداکثر به ۱۴۸۰۰ کیلومتر می‌رسد.

عکس | یک هواپیمای عمود پرواز جالب با سرعت و برد خیره‌کننده

براساس ادعای این شرکت، هواپیمای VTOL ایر اسپیس قادر است شما را از بالای ساختمانی در نیویورک تا میانه‌های شهر آدلاید استرالیا با یک‌بار سوخت‌گیری جابجا کند. آئورا هم‌چنین اعلام کرده که در صورت اتمام سوخت نیز این رنجر هم‌چنان می‌تواند در یک مکان مناسب فرود بیاید. کابین این هواپیما دارای پنج صندلی، یک گالری و یک دستشویی کوچک است. علاوه بر آن، احتمالا وسیله‌ای برای ورود و خروج نیز در نظر گرفته شده، اگرچه هنوز مکان دقیق آن در رندرهای اولیه مشخص نیست.

این رنجر از فناوری عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) بهره می‌گیرد، اما از جنبه مفهومی به یک جت تجاری دوربرد در قالب تاکسی هوایی شباهت دارد. احتمالا پنج صندلی تعبیه شده در این هواپیما برای بسیاری از سفرهای کاری، کافی خواهد بود. آئورا پیشتر نیز در سال ۲۰۲۱، از طرح جالب خود برای تعویض بسته‌های باتری eVTOL با اولتراخازن‌های قابل شارژ انفجاری رونمایی کرده بود. در همین حال، این شرکت در حال کار بر روی یک پرنده عمودپرواز تک‌سرنشین به‌نام G۱ Guardian است و قصد دارد آن‌را با قیمت ۱۸۵۰۰۰ دلار عرضه کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =