رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و رفع بیکاری از دیگر مصادیق معروف است

ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت : رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و رفع بیکاری از دیگر مصادیق معروف است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جمع نمازگزاران در مصلای الغدیر خرم‌آباد با تاکید بر اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل همگانی گفت: امروز حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است.

وی افزود : اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی، تلاش برای سلامت اخلاقی خانواده و اجتماع، حفظ شکوه و منزلت کشور و حمایت از نهاد خانواده و تکثیر نسل و فرزندآوری از دیگر مصادیق امر به معروف در شرایط کنونی است.

شاهرخی با تاکید بر رونق اقتصاد و تولید افزود: رونق بخشیدن به تولید و اشتغال و رفع بیکاری از دیگر مصادیق معروف است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ترویج اخلاق اسلامی بیان کرد: همگانی کردن اخلاق اسلامی، استقرار عدالت قضایی، شایسته سالاری و توجه به اجرای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصادیق معروف هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر حفظ جمعیت جوان کشور اضافه کرد: باید مانع از حرکت جمعیت به سمت پیری و سالمندی شد و توجه به این مسئله باید در تمام برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تاکید باشد.

وی ادامه داد: برای حفظ جمعیت جوان کشور ۲۰ سال فرصت داریم اگر این زمان را از دست بدهیم سالمندی و فرسودگی کشور را فرا می گیرد، ازدواج در سن مناسب و فرزندآوری از امور مهم و اساسی برای شرایط کنونی جامعه است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: پاسخگویی به پرسش هایی از جمله عدم تمایل زوج های جوان به فرزند آوری و یا اینکه چرا سن ازدواج بالا رفته است به عنوان موضوعات کاربردی پژوهشی باید مورد توجه پژوهشگران و فرهیختگان قرار گیرد تا بتوان به پاسخ های عمیق این سوالات دست یافت و در اختیار تصمیم گیران و برنامه ریزان قرار گیرد.

وی گفت: طرح حمایت از خانواده و جزییات آن باید برای خانواده تشریح شود تا با آگاهی از امتیازات این طرح، خانواده ها بر مجریان برای اجرای آن پافشاری کنند، این طرح ۶۹ ماده و بیش از ۱۰ تبصره دارد و با دادن امتیازات و تسهیلاتی در بخش های مختلف به منظور حفظ جمعیت جوان کشور تدوین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه علم، اقتصاد و فرهنگ سه اصل در اداره کشور است، اظهار داشت: فرهنگ اصلی بسیار مهم و اثرگذار است و علت توجه به سرمایه گذاری های کلان در حوزه ماهواره، اینترنت و تلفن همراه هم بخاطر اثرات فراوانی است که بر عقاید و باورها و ارزش های فرهنگی هر جامعه دارد.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم برای حوزه های فرهنگی و عقاید و باورها، برنامه های تثبیتی و اقناعی منسجمی داشته باشیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =