۲ نفر
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
ویژگی امنیتی جالب و جدید واتساپ

دیجیاتو نوشت: واتس‌اپ به ویژگی امنیتی جدیدی مجهز می‌شود که به‌موجب آن کاربران می‌توانند پیام‌های متنی یک‌بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال کنند.

واتس‌اپ به ویژگی امنیتی جدیدی مجهز می‌شود که به‌موجب آن کاربران می‌توانند پیام‌های متنی یک‌بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال کنند. گیرنده پیام متنی، امکان گرفتن اسکرین‌شات، کپی‌کردن پیام یا فورواردکردن آن را ندارد و پیام بعد از دریافت توسط گیرنده، حذف می‌شود.

این ویژگی به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک می‌کند. مردادماه امسال، واتس‌اپ قابلیت امنیتی را در دسترس کاربران نسخه بتا قرار داد که به‌موجب آن، آن‌ها می‌توانستند عکس‌ها و ویدیوهای یک‌بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال کنند. نکته جالب توجه در مورد این ویژگی آن است که گیرنده اجازه گرفتن اسکرین شات از عکس دریافتی یک‌بار قابل مشاهده یا امکان ذخیره‌کردن آن را ندارد. قابلیت مذکور، تنها از ارسال عکس یک‌بار قابل مشاهده پشتیبانی می‌کرد و چنین امکانی برای محتواهای متنی در دسترس نبود.

اکنون براساس اطلاعات منتشرشده از سوی وب‌سایت WABetaInfo، کاربران واتس‌اپ نسخه بتا 2.22.25.20 اندرویدی می‌توانند محتواهای متنی یک‌بار قابل مشاهده برای مخاطبان خود ارسال کنند. دریافت‌کننده امکان ذخیره، کپی‌کردن، فورواردکردن یا گرفتن اسکرین‌شات از این محتواهای متنی را ندارد.

با این رویکرد، واتس‌اپ در تلاش است تا کاربران بتوانند با امنیت بالاتری با مخاطبان خود در ارتباط باشند و نگران پیام‌های ارسال‌شده برای دیگران نباشند. کاربرانی که می‌خواهند پیام آن‌ها برای دیگران فوروارد نشود، یا محتوای ارسالی فقط یک‌بار قابل رؤیت باشد،‌ این قابلیت برای آن‌ها کمک‌کننده است.

گفتنی است برخی از برنامه‌های پیام‌رسان مانند اسنپ‌چت، مدت‌هاست به چنین قابلیت‌هایی مجهز هستند و شاید توسعه چنین قابلیت‌هایی برای واتس‌اپ نسبت به سایر برنامه‌های پیام‌رسان بازار، کمی دیر به‌نظر برسد. در هر حال، واتس‌اپ برای جا نماندن از رقبای دیگر، مجبور است چنین امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در کنار این ویژگی، کاربران واتس‌اپ می‌توانند از گزینه ارسال پیام مدت‌زمان‌دار استفاده کنند. این پیام‌ها براساس ترجیح کاربر می‌توانند ۲۴ ساعت تا ۹۰ روز بعد از ارسال توسط فرستنده، پاک شوند. این قابلیت هم در چت‌های فردی و هم در گروه‌های واتس‌اپ در دسترس کاربران قرار دارد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1705268

برچسب‌ها