پژو ۲۰۶ کمتر شناخته‌شده بازار ایران / عکس

گجت‌نیوز نوشت: پژو ۲۰۶ تیپ ۶ اتوماتیک یکی از تیپ‌های کمتر شناخته شده این خودرو محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی مشخصات و امکانات این محصول ایران خودرو می‌پردازیم.

این تیپ از ۲۰۶ نسبت به سایر تیپ‌ها تفاوت محسوسی داشت و مجهز به جعبه دنده اتوماتیک بود.

مشخصات فنی

همان‌طور که ممکن است بدانید، پژو ۲۰۶ با دو نوع پیشرانه وارد بازار ما شده که یکی از آنها کوچک و ۱.۴ لیتری و دیگری بزرگ و ۱.۶ لیتری است. پیشرانه tu۳ با حجم ۱.۴ لیتر فقط در تیپ‌های ۲ و ۳ پژو ۲۰۶ قرار گرفت و سایر تیپ‌ها زیر کاپوت خود موتور مجهزتر tu۵ داشتند.

پیشرانه تی یو فایو علاوه بر پژو ۲۰۶ تیپ یک، چهار، پنج و شش روی خودروهای دیگری نظیر پژو پارس، رانا پلاس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ اس ال ایکس تعبیه شده است. به هر حال پیشرانه TU۵ با ۴ سیلندر و سیستم تنفس طبیعی می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک AL۴ به محور جلو منتقل می‌شود.

پژو ۲۰۶ کمتر شناخته‌شده بازار ایران / عکس

پژو ۲۰۶ تیپ ۶ می‌تواند در عرض ۱۳ ثانیه از صفر مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می‌کند نزدیک به ۷.۳ لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. وزن هاچ بک ایران خودرو ۱۰۹۶ کیلوگرم است و بیشینه سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تا قبل از ورود به دهه ۹۰ شمسی، بازار داخلی خودرو در کشورمان با واژه‌ای به نام آپشن و امکانات رفاهی ناآشنا بودند و پژو ۲۰۶ اتوماتیک خودرویی بود که از این رویه پیروی می‌کرد. از جمله امکانات رفاهی محصول اقتصادی و اتومات ایران خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمز ضد قفل EBD و ABS، ترمز کمکی MBA، ترمز دیسکی عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، آینه‌های جانبی برقی دارای حسگر دماسنج، شیشه‌بالابرهای برقی جلو و عقب، دماسنج و صندلی عقب تاشونده دو تکه.

آیا پژو ۲۰۶ تیپ ۶ ارزش خریدن دارد؟

با توجه به قدمتی که این تیپ از ۲۰۶ دارد، نمی‌توان نظر قطعی درباره ارزش خرید آن داد. به طور کلی باید دید خودروی مورد نظر برای خرید چه وضعیتی در قسمت موتور و بدنه دارد. اگر نمونه کم کارکرد، سالم و تمیزی از پژو ۲۰۶ اتومات با قیمتی مناسب یافت شود، می‌توان آن را برای خرید پیشنهاد داد؛ چرا که منطقی و به‌صرفه خواهد بود.

متاسفانه یکی از مشکلات مهم پژو ۲۰۶ اتومات استهلاک این محصول در زمینه جعبه دنده است و احتمال دارد هزینه‌های گزافی روی دست مشتریان بگذارد. با این اوصاف سلامت فنی موتور و جعبه دنده باید برای ما در اولویت باشد و تنها به ظاهر تمیز آن نگاه نکنیم. بنابراین اگر خودرویی با این مشخصات پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید و در غیر این صورت برای سرمایه خود ارزش قائل باشید.

پژو ۲۰۶ کمتر شناخته‌شده بازار ایران / عکس

امروزه شاید توجه چندانی به پژو ۲۰۶ تیپ ۶ اتوماتیک نشود؛ چرا که محصولات بسیاری وارد بازار شده و میزان تنوع نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. اما سال‌ها پیش وقتی برای نخستین بار این هاچ بک اتومات وارد گود شد، عامه مردم استقبال زیادی از آن کردند، چرا که خودروی اقتصادی در این رده قیمتی نداشتیم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1705560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =