«سینماحقیقت» مهم‌ترین چراغی است که در سینمای ایران روشن می‌شود

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره و دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» توضیح داد.

کسری قاسمی:‌ مدیر مرکز انیمیشن سوره و دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران درباره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» گفت: بارها گفته‌ام که به زعم من «سینماحقیقت» مهم‌ترین جشنواره ما است. به این دلیل که در ایران مستند یکی از مهم‌ترین گونه‌های سینمایی از منظر فنی، پژوهشی و تولیدی است.
وی ادامه داد: برگزاری «سینماحقیقت» مهم‌ترین چراغی است که در سینمای ایران روشن می‌شود و باید از آن بسیار مراقبت کنیم که توقف آن به هر نحو موجب زدگی از هرچیزی که مفهوم حقیقت دارد، می‌شود.

«سینماحقیقت» مهم‌ترین چراغی است که در سینمای ایران روشن می‌شود


مافی در ادامه درباره توجه بیشتر به سینمای مستند توضیح داد: مدیران و مستندسازان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بستر تولید فیلم‌های واقع نما و تولید فیلم‌هایی که حقیقت را روایت و حکایت می‌کنند، بیش از پیش تقویت شود و باید مجموعه‌ای از نگاه‌ها را در بر بگیرد. به این معنی که مستندسازان با سلیقه‌های مختلف بیایند و گوشه و کنار این سرزمین را به تصویر بکشند و دستاوردها و پیشرفت‌ها و ضعف‌های موجود را به نمایش بگذارند. «سینماحقیقت» و مستندهایی که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند، آینه بزرگ فرهنگ ما و یکی از بخش‌های مهم میراث فرهنگی هستند.
امیررضا مافی در پایان درباره این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد: خداراشکر جشنواره خوبی را پشت سر می‌گذاریم و برگزاری چنین جشنواره‌ای اتفاق بسیار مهمی است.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» ۲۰ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
۵۵۵۵
«سینماحقیقت» مهم‌ترین چراغی است که در سینمای ایران روشن می‌شود
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =