وزیر ارشاد: از اهالی موسیقی، خواهش می‌کنم ، فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند

ایسنا نوشت: اسماعیلی گفت: ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم، از نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست.

وزیر ارشاد که برای بازدید از جشنواره سینما حقیقت به پردیس ملت آمده بود، درباره موسیقی و سینمای مستند اظهارنظر کرد و تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت های هنری نیست.

محمد مهدی اسماعیلی در این بازدید که سه‌شنبه ۲۲ آذرماه و در سومین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» انجام شد، درباره فعالیت کنسرت‌ها اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست، همانطور که ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت؛ از عموم هنرمندان اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند، ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم، از نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست کمااینکه درحال حاضر سینماها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه های مهم فعال هستند، برای حوزه موسیقی نیز محدودیتی وجود ندارد، ان شالله بتوانیم به زودی شاهد رونق آن باشیم

وزیر ارشاد درباره حمایت از مستندسازان گفت: برنامه ما این است که اسباب حمایت لازم از فیلمسازان مستند را فراهم کنیم، گزارش‌های دریافت شده از برگزارکنندگان جشنواره «سینماحقیقت» نیز حاکی از اتفاقات خوبی در این حوزه است. امسال شاهد تحولات مهمی در جشنواره «سینماحقیقت» و سینمای مستند هستیم و ان شالله مستند به جایگاه واقعی خود در سینمای ایران می‌رسد، از برنامه‌های جدی ما در سازمان سینمایی حمایت از کارهای مستند و مستندسازها است.

او درباره شیوه حمایت از مستندسازان تصریح کرد: در برنامه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت‌های مختلف تعریف کرده‌ایم که شامل حمایت از ساخت آثار، پشتیبانی از اینگونه فیلم‌ها و.. است. ما در وزارتخانه و دولت این آمادگی را داریم که بستری برای حمایت جامع از فیلمسازان مستند داشته باشیم با این نگاه که بتوانیم از آثار همه مستندسازان در همه جای ایران حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر جشنواره «سینماحقیقت» در پیشرفت فیلمسازی مستند خاطرنشان کرد: جشنواره سینماحقیقت نشان داد که ما چه ظرفیت بالایی را در مناطق مختلف کشور داریم، استقبال بین‌المللی خوبی را از جشنواره شاهد بودیم. ان شالله این جشنواره و برنامه‌های مشابه کمک خواهند کرد که حوزه مستند را خیلی قوی‌تر و پررونق‌تر از گذشته پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی در هفته دولت کار بسیار خوبی را شروع کرد و بیش از ۱۰ مستند تولید شده و درحال حاضر در شورای اطلاع‌رسانی وزارتخانه این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که حمایت از فیلمسازان مستند پس از دوران جشنواره «سینماحقیقت» نیز ادامه دارد، بیان کرد: یکی از علت‌های برگزاری جشنواره‌ها، شناسایی استعدادها و ادامه حمایت از آن‌هاست، ما در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، تولیدات جدید، نظام موضوعاتی که سازمان سینمایی و وزارتخانه به دنبال آن‌ها هستند، این حمایت را انجام می‌دهیم، آماده هستیم و اعتبار بسیار خوبی را هم برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

بیشتذ بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    24 0
    انگار که آب از آب تکون نخورده
  • هوتن IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    24 0
    بقول تو. اهالی هنر چطوری شروع کنه؟ با اتوبوس برن و بیان.؟ با ۳۰۰تومان یارانه به زند و بشوم برسن؟ اگر ی وقت رئیس سیما اجازه بدهد این عزیزان اجرایی برنامه ای هم داشته باشند میبایست حرفهای شما رو دیکته کنند. شما که نیروی تازه نفس زودی سه سوته پیدا میکنی. در تمام ملت‌ها و کشورها ادج نهادن به هنر مندان و معلمین و اساتید سر لوحه امورات زندگیشون. اوقت اینجا نیمی از این بزرگان در حبس بسر می‌برند تو الآن از کی خواهش میکنی که شروع کنند؟ چی رو شروع کنند؟ با نسیه کار کنند؟ نظرتون اینه؟ نمایش بسه وزیر ارشاد و رئیس صدا و سیما والباقی خودتون که خوب فیلم بازی میکنید. کافیه دیگه.
  • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    29 0
    با چه دل خوشی برای مردم موسیقی بزنند برای مردم فقر زده یا دل مرده پدر مردم در آمده دیگر با موسیقی شاد نمی شوند خیالت راحت با این گرانی دربه در دنبال نان هستیم موسیقی پیش کششتان سه ماه خرید با این گرانی نتوانستم بروم موسیقی را تو گوش کن که نانت تو روغن بلایی سرهنرمندان آوردید سینمای ایران برای همیشه بسته شد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    34 0
    در این ایران بحران زده موسیقی به چه کار میاد،حال مردم خوب نیست و هنرمندان هم باید با مردم همراه باشن و گرنه محبوبیتشونو از دست میدن
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    23 2
    بگرد دنبال پرتغال فروش
  • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    30 0
    کاری کردین که هیچکس روحیه وهوای شادی وخوشحالی ندارد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    14 4
    الان که ایام فاطمیه است بذارید بعدا مگر حال خوبی هم مانده که شما درخواست موسیقی میکنید
  • بهزاد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    18 3
    تو این شرایط شیش و هشت هم بزنن خیلی خوبه
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    29 2
    موسیقی مگه حرام نیست؟!!
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      21 2
      برا سرگرم کردن مردم وانحراف افکار عمومی حلاله !
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    24 1
    موسیقی حال دل روز مردمش را بیان میکنه.میتونه از جگر سوخته مردم بگه یا برای شما سرود حماسی بخونه .از چی بگه‌حکایت این روزها حکایت خون واشک وناله وآهه
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    6 2
    بله.....
  • ناشناس IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    16 1
    باشه فقط منتظر درخواست تو بودن عرض دیگری ندارید
  • ناشناس، ، IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    12 1
    مگر امثال علم الهدی دنبال همین نبودند که نه فیلم ساخته بشه نه سینمایی باشه ، نه کنسرت برگذار بشه و نه موسیقی باشه ، الان شده همون که حضرات هر جمعه فریاد می‌زدند وامصیبتا ، مملکت رو کلا تعطیل کردین ، امثال حسن عباسی ، علم الهدی و ... همیشه تریبون داشتند و به همه دشنام دادند و همه را بی‌غیرت خطاب کردند ، از هنرمند ، ورزشکار و ... همه را فراری دادند و الان پاسخگو باشند ، بگین علم الهی و حسن عباسی ها خودشون بیان تو شهر ها کنسرت بذارند و برا ملت گیتار و تمبک بزنند ،،،