حمله بی‌سابقه برانکو به کی‌روش؛ جز پول گرفتن چه کاری کرده؟!

ایران ورزشی نوشت: کی‌روش مشکل اصلی تیم بود؛ یک مربی بسیار محتاط، بدون دیدگاه مناسب و بدون فلسفه مناسب، بیش از حد دفاعی و مربی که به هیچ وجه اهل ریسک نیست.

برانکو ایوانکوویچ در جدیدترین مصاحبه خود در خصوص عملکرد کرواسی در جام جهانی اظهار نظر کرده و گفته که نتایج این تیم «غیرقابل‌باور و شگفت‌آور» بوده است.

با این حال بخش اصلی اظهارات او به تیم ملی ایران مربوط می‌شود و جایی که برانکو حرف‌های تندی را در مورد کی‌روش مطرح کرد و گفته که او «بیش از حد به سیستم دفاعی» علاقه‌مند است. برانکو همچنین انتخاب کی‌روش را تصمیم اشتباه فدراسیون دانسته و عنوان کرده که ایران فرصت صعود به مرحله بعدی را هم داشت.

گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ را در ادامه می‌خوانید:

عملکرد تیم ملی کرواسی را تا این مرحله از جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید. آن‌ها بار دیگر به جمع چهار تیم پایانی جام رسیدند.
اول این‌که تیم ملی کرواسی، در طول چهار سال توانسته برای دومین بار به نیمه نهایی جام جهانی برسد که این موضوع واقعاً غیرقابل‌باور و شگفت‌انگیز است. ما یک کشور کوچک هستیم با بازیکنانی عالی و یک مربی بزرگ. کمتر تیمی می‌تواند چنین نتایجی را خلق کند. اول از همه این‌که تیم ملی ما تیم متحدی است، آن‌ها کار گروهی فوق‌العاده‌ای دارند و ستارگان بزرگی مثل مودریچ، کواچیچ، بروزوویچ و لاورن دارند که با این‌که بازیکنان بسیار سرشناسی هستند اما تیم ملی را در اولویت قرار می‌دهند و مهم‌تر از هر چیز برای آن‌ها تیم ملی است. این تفاوت بین ستاره‌های کرواسی و ستاره‌های تیم‌هایی مثل برزیل، بلژیک، هلند و دیگر تیم‌ها است.

نظر شما در مورد زلاتکو دالیچ و کاری که در تیم ملی کرواسی انجام داده چیست؟
دالیچ نشان داده که یکی از بهترین مربیان جهان است. خوشحالم چون او همشهری من است، بازیکن من بوده و نشان داد که نقش یک مربی خوب تا چه حد می‌تواند در موفقیت یک تیم تأثیرگذار باشد.

بسیاری از بازیکنان تیم فعلی کرواسی شاگردان شما در تیم دیناموزاگرب بوده‌اند و سابقه کار با شما را دارند، نظر شما در این مورد چیست؟
بله بسیاری از این بازیکنان مثل مودریچ، بروزوویچ و کواچیچ بازیکنان من بوده‌اند. به آن‌ها خیلی افتخار می‌کنم، آن‌ها در رده ملی یک دوران حرفه‌ای فوق‌العاده درخشان داشته‌اند و البته که بازیکنان بسیار مهمی برای تیم ملی کرواسی در همه این سال‌ها بوده‌اند اما مهم‌تر از همه این است که آن‌ها خودشان را متفاوت از دیگر بازیکنان نمی‌دانند و تیم برایشان از همه چیز مهم‌تر است و می‌خواهند در زمین بجنگند تا به یکدیگر کمک کنند.

حمله بی‌سابقه برانکو به کی‌روش؛ جز پول گرفتن چه کاری کرده؟!

نظر شما در مورد عملکرد تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی چیست. با توجه به تمام اتفاقاتی که در مورد نیمکت ایران قبل از جام رخ داد.
اول این‌که من بارها گفته‌ام که ایران بازیکنانی عالی و تیمی عالی دارد و مطمئناً هر کس که تیم ایران را می‌شناخت انتظار داشت این تیم به دور حذفی جام جهانی صعود کند. اما فدراسیون فوتبال ایران یک اشتباه بزرگ را در مورد کار با کارلوس کی‌روش انجام داد، او مشکل اصلی تیم بود. یک مربی بسیار محتاط، بدون دیدگاه مناسب و بدون فلسفه مناسب، بیش از حد دفاعی و مربی که به هیچ‌وجه اهل ریسک نیست. من واقعاً نمی‌توانم بفهمم که چرا شما باید مربی مثل کی‌روش را به کار بگیرید! او واقعاً چه کاری برای تیم ملی ایران انجام داده؟ بله به جام جهانی صعود کرده، خب ما هم این کار را کردیم، در شرایطی خیلی سخت‌تر هم این کار را انجام دادیم. او هیچ کاری برای فوتبال ایران انجام نداد و فقط پول گرفت.

یعنی معتقدید که تصمیم فدراسیون فوتبال ایران در مورد اخراج اسکوچیچ قبل از جام جهانی اشتباه بود؟
البته که فدراسیون فوتبال ایران اشتباه بزرگی در مورد انتخاب کی‌روش، در مورد کنار گذاشتن اسکوچیچ و حتی در مورد خود من انجام داد. قطعا تیم ملی ایران این قابلیت را داشت که به مرحله حذفی صعود کند و می‌توانست یک تیم شگفتی‌ساز مثل مراکش در جام جهانی باشد. این مشکل بزرگی برای فوتبال ایران بود که چنین تصمیمی گرفته شد. شما بهتر از من می‌دانید و دیدید که چه اتفاقی برای من در جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد. آن‌ها من را بزرگترین دشمن تیم ملی در جام جهانی معرفی کردند و همه تلاششان را کردند که من را نابود کنند بدون توجه به این‌که من چه نتایج عالی در آن زمان به دست آوردم و تیم ملی را به رده هفدهم در رنکینگ جهانی رساندم. طلای بازی‌های آسیایی و مدال برنز در جام ملت‌های آسیا را به دست آوردم اما کی‌روش هیچ کاری نکرد درست مثل مارک ویلموتس، آن‌ها فقط پول گرفتند و هیچ کاری انجام ندادند.

شایعه شده که یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با تیم ملی جوانان به عمان سفر کرده و در آن‌جا با شما مذاکراتی در مورد پذیرش هدایت تیم ملی ایران داشته است. شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟
من با تیم ملی عمان قرارداد دارم و به آن متعهد هستم. به هیچ تیمی در حال حاضر و تا زمان پایان قراردادم با عمان، فکر نمی‌کنم. من چندین پیشنهاد از چند تیم ملی بزرگ آسیایی دارم اما هیچ‌کدام از آن‌ها را قبول نکردم چون با عمان قرارداد دارم.

حرف خاصی مانده که در انتهای این مصاحبه به ما بگویید؟
بله، فراموش کردم یک نکته را در مورد کارلوس کی‌روش بگویم. او در انتخابی جام جهانی دو تیم را نابود کرد: کلمبیا و مصری که بهترین بازیکن جهان را در اختیار داشت و حالا هم همین بلا را سر ایران آورد که با این تیم عالی قطعا می‌توانست به دور دوم جام جهانی صعود کند اما کی‌روش نتوانست این کار را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =