ماجرای هدیه انفجاری اوکراین به لهستان چه بود؟

ایسنا نوشت: یک شبکه رادیویی لهستانی گزارش داد، نارنجک‌اندازی که اخیرا در یک مقر پلیس این کشور باعث انفجار و زخمی شدن یک فرمانده ارشد شد، زمانی که از اوکراین وارد لهستان شده تحت بازرسی‌های مرزی یا گمرکی قرار نگرفته بود.

منابع خبری به شبکه رادیویی "زت" لهستان گفتند، این سلاح از طریق قطاری بین اوکراین و شهر مرزی پرزمیسی لهستان وارد خاک این کشور شد.

در گزارش شبکه رادیویی زت عنوان شد: هنوز علامت سوال‌های زیادی درباره این پرونده وجود دارد.

روز چهارشنبه وقوع انفجاری در یک مقر پلیس لهستان در شهر ورشو گزارش شد. وزارت کشور لهستان بلافاصله تایید کرد که یاروسلا شیمچیک، فرمانده کل پلیس لهستان بر اثر آنچه دریافت یک "هدیه" از جانب مقامات کی‌یف در جریان سفر اخیرش به اوکراین خوانده شد، زخمی شده است.

براساس گزارش راشا تودی، این فرمانده به همراه یک کارمند غیرنظامی که او نیز در این انفجار گرفتار شد، با برداشتن جراحت‌های جزئی جان سالم به در بردند و سقف این مقر پلیس بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار آسیب دید.

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان اظهار کرد، ژنرال شیمچیک که به عنوان یک قربانی این حادثه در نظر گرفته می‌شود، اطلاعی از این که در اوکراین به او چه چیزی هدیه داده شده، نداشته است. لهستان از طرف اوکراینی خواسته درباره این حادثه توضیح دهد.

ورشو یکی از اصلی‌ترین حامیان کی‌یف از زمان اجرای عملیات ارتش روسیه در اواخر فوریه گذشته در اوکراین بوده است. طبق گزارش‌ها، لهستان برای کمک به دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، نیمی از تانک‌های خود و دیگر تسلیحات را در اختیار این دولت گذاشته است، در حالی که طبق اعلام مسکو، مزدوران لهستانی نیز در درگیری‌ها شرکت کرده‌اند.

مقامات لهستانی از جمله آندژی دودا، رئیس جمهوری و ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در ماه‌های اخیر با هدف ارسال سیگنال حمایت به همتایان اوکراینی خود به شهر کی‌یف سفر کرده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =