کارگردان «پناه به دریا»: فیلم‌های سینماحقیقت در کلان شهرها نیز اکران شود

ایرنا نوشت:‌ کارگردان «پناه به دریا» در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت پیشنهاد داد: اگر مدیران جشنواره تصمیم می‌گرفتند در کلان شهرها یک سانس برای اکران بخشی از فیلم‌های سینما حقیقت اختصاص می‌دادند استقبال از سینمای مستند بیشتر می‌شد.

کامران رحیمی که نخستین بار است در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد با اشاره به پیگیری این رویداد بین‌المللی در دوره‌های گذشته در خصوص کیفیت برگزاری ۱۵ دوره پیشین آن اظهار داشت: سینما حقیقت و سینما کوتاه تهران دو جشنواره بسیار با کیفیت ایران محسوب می‌شود. امسال فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس بیشتر از دوره‌های پیشین عرضه شد اما در سال‌های قبل تنوع ژانر داشتیم. امسال به گونه‌ای شعار جشنواره تنوع ژانر (گونه) است اما این گونه نبود.

وی اظهار داشت: این که جشنواره شانزدهم تنوع ژانر نداشت شاید به تصمیم مسوولان و دست اندرکاران بستگی دارد که امسال موضوع‌های خاصی گزینش شدند. سینمای مستند ایران مخاطب خاص خود را دارد و خیلی سینمای عامه پسندی نیست. در ایران وضعیت سینمای مستند بر خلاف تبلیغاتی که انجام می‌شود آنچنان مطلوب نیست.


وی گفت: فیلم‌های جشنواره فجر در خیلی از شهرها و شهرستان‌ها اکران می‌شود اما برای سینما حقیقت این گونه نیست. رحیمی درباره مضمون فیلم هم اظهار داشت: پناه به دریا روایت تنهایی یک پیرمرد است که ناخدای لنج بود و در روستایی از بوشهر فرد شناخته شده و بزرگی بود که به دلیل اتفاقی در خانواده‌اش و مرگ یکی از اعضای خانواده شغل ناخدایی را کنار می‌گذارد و دیگر به دریا نمی‌رود اما برای فرار از تنهایی دوباره به دریا برمی گردد و ماهیگیری می‌کند.

وی افزود: پیرمرد داستان در دریا خبر فوت یک نفر را می‌شنود و به همین سبب شغل ناخدایی را کنار می‌گذارد اما چون خاطره خوبی از دریا ندارد بعد سال‌ها دوباره برای فرار از تنهایی و تنها برای گذران اوقات تنهایی خود به دریا برمی گردد.

۵۵۵۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =