چهارمحال وبختیاری اخرین استان کشور درسرانه ورزشی است

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه در سرانه ورزشی این استان جزو آخرین استان‌ها است، میانگین سرانه ورزشی استان ۳۲ سانتی‌متر است، در حالیکه با میانگین کشوری حداقل ۲۰ سانتی‌متر اختلاف دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال ووبختیاری ، موعود بنیادی فرد درشورای عالی ورزش استان بیان کرد: ۲۹ پروژه ورزشی توسط اداره‌کل ورزش و جوانان و هفت پروژه توسط راه و شهرسازی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است، در صورت تکمیل این پروژه‌ها سرانه ورزشی استان از ۳۲ سانتی‌متر به ۴۳ سانتی‌متر خواهد رسید که باز هم این سرانه کافی نیست.

بنیادی‌فرد با تاکید بر اینکه نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی چهارمحال و بختیاری هستیم، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان در ابتدا ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار به ورزش استان اختصاص پیدا کرد، اما سپس ۳۰ میلیارد تومان به این اعتبار برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهرکرد افزوده شد، همچنین ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات تهاتر نفت به ورزش استان اختصاص یافت.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فرسودگی اماکن ورزشی به‌علت قدمت بالای اماکن یکی از چالش‌ها است، برای تعمیر و نگهداری فضاهای ورزشی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده و نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ هزار و ۶۹۹ ورزشکار ساماندهی شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: ۲۸ تیم ورزشی استان در لیگ‌های برتر حضور دارند و ۱۱۲ ورزشکار استان مقام قهرمانی کشوری، آسیایی و جهانی را کسب کرده‌اند.

بنیادی‌فرد تصریح کرد: حمایت واحدهای تولیدی از ورزش جزو مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است، حمایت واحدها از ورزش چهارمحال و بختیاری جزو ضرورت‌ها است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =